لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

باد اسپنسر، بازیگر «پاگنده» درگذشت


کارلو پدرسولی که با نام باد اسپنسر فعالیت هنری می‌کرد، سال ۱۹۲۹ در ناپل ایتالیا متولد شد
کارلو پدرسولی که با نام باد اسپنسر فعالیت هنری می‌کرد، سال ۱۹۲۹ در ناپل ایتالیا متولد شد

باد اسپنسر، کمدین تنومند ایتالیایی که به‌واسطه نقش‌آفرینی در فیلم‌های وسترن اسپاگتی شهرت یافته بود، در سن ۸۶ سالگی در ایتالیا درگذشت.

خبرگزاری ایتالیایی آنسا روز سه‌شنبه ۸ تیر این خبر را به نقل از فرزند باد اسپنسر گزارش داده، اما این گزارش اشاره‌ای به علت مرگ آقای اسپنسر نکرده و تنها می‌گوید که وی شامگاه دوشنبه درگذشت.

کارلو پدرسولی که با نام باد اسپنسر فعالیت هنری می‌کرد، سال ۱۹۲۹ در ناپل ایتالیا متولد شد. وی جثه بزرگی داشت و از آنجا که در فیلم‌های خود نیز نقش‌های مثبت بازی می‌کرد، به او لقب «غول مهربان» را داده‌اند.

اسپنسر در دوره جوانی ورزشکار بود و اولین ایتالیایی هست که مسیر شنای متر ۱۰۰ آزاد را در کمتر از یک دقیقه به پایان رساند. وی همچنین در مسابقات المپیک هلسینکی ۱۹۵۲ و المپیک ملبورن ۱۹۵۶ نیز در رشته شنای آزاد ۱۰۰ متر شرکت کرد که هر دو بار به نیمه نهایی رسید.

اسپنسر پس از آن رفته رفته وارد دنیای سینما شد. نخستین اصلی نقش اصلی وی در یک فیلم سینمایی مربوط به فیلم «قهرمانی برای زمانه ما» است که ماریو مونیچلی آن را در سال ۱۹۵۵ کارگردانی کرد.

باد اسپنسر را در مجموع می‌توان بازیگر فیلم‌های عامه‌پسند دانست که شهرت بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد از جمله در ایران که او را با لقب «پاگنده» می‌شناسند. «پاگنده» فیلمی‌ست که سال ۱۹۷۳ با شرکت باد اسپنسر ساخته شد.

از دیگر معروف‌ترین فیلم‌هایی که اسپنسر در آن ایفای نقش کرده می‌توان به این اثار اشاره کرد: «به من می‌گن ترینیتی»، «مراقب باش، ما عصبانی هستیم» و «پاگنده به آفریقا می‌رود» اشاره کرد.

XS
SM
MD
LG