لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۷

اوباما نامزدهای تصدی ریاست سازمان سیا و وزارت دفاع را معرفی کرد


جان برنان (راست) در کنار باراک اوباما و چاک هیگل
جان برنان (راست) در کنار باراک اوباما و چاک هیگل
باراک اوباما،‌ رئيس جمهوری آمريکا، ‌روز دوشنبه، ۱۸ دی جان برنان و چاک هیگل را به عنوان نامزد تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد.

به نوشته وبسايت کاخ سفيد، جان برنان که سابقه ۲۵ سال فعاليت در سازمان سیا را دارد، از سال ۲۰۰۹، مشاور «مبارزه با تروريسم و امنیت ملی» دولت باراک اوباما بوده است.

آقای اوباما با اشاره به نقش جان برنان در دولت او گفت: «جان به استراتژی جامع ضدتروریسم ما وسعت بیشتری بخشید و آن را هدایت کرد، استراتژی که نتیجه همکاری بخش‌های مختلف دولت از جمله سازمان‌های اجرا قانون، امنیت میهن، دفاعی اطلاعاتی بوده‌است.»

رئيس جمهوری آمريکا در ادامه از جان برنان به عنوان کسی ياد کرد که به گفته او،‌ ماهرترين، ‌باتجربه‌ترين و قابل احترام‌ترين شخص در زمينه مبارزه با تروريسم به شمار می‌رود.

اوباما اظهار داشت: «او [جان برنان] سعی کرده‌است که به برنامه‌های ما ساختار قانونی نیرومندی ببخشد. او می‌داند که ما ملتی قانون‌مدار هستیم. در لحظه‌های بحث و تصمیم‌گیری او پرسش‌های دشواری را در برابر ما می‌گذارد و اصرار دارد که همه چیز مطابق الگوهایی عالی و دقیق پیش برود.»

آقای اوباما همچنين در توصيف وزير جديد دفاع گفت که چاک هيگل درک می‌کند آمريکا زمانی می‌تواند به عنوان قوی‌ترين کشور مطرح باشد که در کنار متحدان و دوستانش قرار داشته باشد.

آقای هيگل از سوی جمهوري‌خواهان به خاطر آن‌چه موضع نرم در مقابل ايران و موضع سرسختانه در قبال اسرائيل می‌نامند، ‌مورد انتقاد قرار دارد.
XS
SM
MD
LG