لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۰

سرقت اطلاعات ۲۱ میلیون نفر از کارمندان فدرال آمریکا


اداره مدیریت کارمندان فدرال ایالات متحده اعلام کرد که در حمله ماه گذشته هکرها به این نهاد دولتی، اطلاعات حساس بیش از ۲۱ میلیون نفر به سرقت رفته است، از جمله شماره‌های تامین اجتماعی این افراد.

روزنامه بریتانیایی گاردین روز پنج‌شنبه، ۱۸ تیر، اطلاعیه اداره مدیریت کارمندان فدرال ایالات متحده را بازتاب داده است که اطمینان می‌دهد این نهاد به محض آن که اطلاع یافته هدف هکرها قرار گرفته است، «تحقیقات قانونی» خود را در این باره آغاز کرده است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته گزارش داد، هکرهایی که این حمله را ترتیب داده‌اند، هکرهای چینی هستند، اگرچه دولت چین قبلا دخالت در چنین اموری را تکذیب کرده بود.

اداره مدیریت کارمندان فدرال ایالات متحده اطلاعات مربوط به تمامی کارمندان فدرال را در اختیار دارد از جمله شماره‌های تامین اجتماعی، سوابق شغلی و تحصیلی و محل‌های اقامت، اطلاعات مربوط به بستگان درجه یک کارمندان، وضعیت سلامت آنها و سوابق کیفری و اقتصادی.

این نهاد دولتی آمریکا می‌گوید، اطلاعات ۱۹.۷ میلیون نفر از متقاضیان کار در آمریکا و ۱.۸ میلیون نفر از بستگان آنها در این حمله اینترنتی به سرقت رفته است و هر کسی که سوابق و اطلاعات مربوط به او از سال ۲۰۰۰ به بعد در این اداره ثبت شده، «به احتمال زیاد» در معرض این حمله قرار داشته است.

برخی از سوابقی که در اداره مدیریت کارمندان فدرال ایالات متحده ثبت شده، از مصاحبه‌های این افراد اتخاذ شده و حتی شامل اثر انگشت آنان هم هست، به علاوه نام کاربری و کد مربوط فرم‌های تقاضا که آنها هم به سرقت رفته‌اند.

این اداره اما می‌گوید که سوابق مربوط به وضعیت روحی این افراد و همین‌ طور سوابق اقتصادی آنها در سیستم‌های جداگانه‌ای ذخیره شده‌اند که به نظر نمی‌رسد هکرها توانسته باشند به آن نفوذ کنند.

پیش از این مقامات آمریکا به ویژه درباره به سرقت رفتن اطلاعات مربوط به پرسنل امنیتی و نظامی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده بودند.

جوئل برنن، یکی از مقامات پیشین اداره ضد جاسوسی آمریکا، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌ بود، هکرها به یک «معدن طلا» دست یافته‌اند که بر اساس آن، ممکن است به این افراد که سوابق‌شان به سرقت رفته، نزدیک شده و آنها را به جاسوسی (علیه آمریکا) وادار کنند.

XS
SM
MD
LG