لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۴

پرسپولیس صفر استقلال صفر؛ بازگشت آبی‌ها به صدر جدول


شهرآورد هفتاد و ششم فوتبال تهران
شهرآورد هفتاد و ششم فوتبال تهران
هفتاد و ششمین شهرآورد فوتبال تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با حضور ۷۰ هزار تماشاگر (طبق اعلام سازمان لیگ برتر) با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این نتیجه استقلال ۴۳ امتیازی شد و با یک امتیاز برتری نسبت به تراکتورسازی تبریز در پایان هفته بیست و سوم در صدر جدول قرار گرفت. پرسپولیس هم با این تساوی ۳۰ امتیازی شد و در رده یازدهم قرار گرفت.

در سایر رقابت‌ها فولاد خوزستان با برتری ۲-۱ مقابل راه‌آهن ضمن رسیدن به رکورد جالب توجه ۱۵ هفته دوری از شکست، سپاهان را از رده سوم به زیر کشید. شاگردان علی دایی هم به رده هشتم سقوط کردند.

داماش گیلان در خانه با یک گل به مس کرمان باخت تا لوکا بوناچیچ اولین پیروزی خود با این تیم را جشن بگیرد. نفت تهران هم ۲-۰ از سد ملوان بندرانزلی گذشت تا ضمن تثبیت جایگاه خود در رده پنجم، در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده باقی بماند.

در نیمه نخست جدال سرخابی‌های تهران، برخلاف پیش‌بینی‌های قبل از مسابقه کارشناسان، بازی زیبایی به نمایش در نیامد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود، روندی که در نیمه دوم تا حدودی تغییر کرد و پرسپولیس که برای جدا شدن از میانه جدول احتیاج بیشتری به سه امتیاز داشت، عطش بیشتری بروز داد، اما تلاش دو تیم برای عبور توپ از روی خط دروازه‌ها بی‌نتیجه ماند.

در صحنه‌ای که بازیکنان پرسپولیس معتقد به پنالتی روی رضا حقیقی بودند، یحیی گل‌محمدی و دستیارش مجتبی حسینی به شدت به داور چهارم اعتراض کردند. در چندین صحنه هم امیر قلعه‌نویی نسبت به قضاوت محسن قهرمانی معترض بود.

رضا غیاثی، رییس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفته است بازیکن استقلال روی رضا حقیقی مرتکب خطای پنالتی شد و داور باید نقطه پنالتی را نشان می‌داد، دیدگاهی که مسعود مرادی از کارشناسان داوری، نظری مغایر با آن ارائه کرده.

در دقیقه ۵۸، عباس محمدرضایی در ترکیب استقلال، جای خود را به ساموئل داد. همچنین از جمع سرخپوشان، مهدوی کیا که احتمالاً آخرین شهرآورد خود را برگزار می‌کرد از بازی بیرون آمد و به جای او عادل کلاه کج به میدان رفت.

در دقیقه ۶۳ شوت رضا حقیقی با واکنش رحمتی راهی کرنر شد. کرنر زده شد، توپ به کریم انصاری‌فرد رسید و ضربه او را باز هم رحمتی مهار کرد. در دقیقه ۶۷، عمران‌زاده به جای اشجاری وارد میدان شد و مجیدی هم در دقیقه ۷۱ به جای برهانی آمد تا بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو ببندد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، علی حمودی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حسن اشجاری (حنیف عمران‌زاده)، جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری، عباس‌ محمدرضایی، (جی‌لوید ساموئل) آرش برهانی (فرهاد مجیدی) و فرزاد حاتمی به میدان رفتند.

برای پرسپولیس هم نیلسون، سیدجلال حسینی، علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، محمد نوری، مهدی مهدوی‌کیا، (عادل کلاه کج) مارکو پروویچ، غلامرضا رضایی ( محمد قاضی) و کریم انصاری‌فرد (هادی نوروزی) بازی کردند.

اظهارات قلعه‌نویی و گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی مقابل استقلال در نشست خبری معتقد بود تیمش بازی را خوب شروع کرد و خوب هم تمام کرد.

او گفت: «در طول ۹۰ دقیقه اکثر دقایق بازی دست ما بود. امروز یکی از بازی‌های خوب خود را به نمایش گذاشتیم و در حمله و دفاع خوب شروع کردیم و می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما در دقایق آخر بی‌دقت بودیم.»

گل‌محمدی با انتقاد از داور بازی گفت: «از زمانی که سرمربی پرسپولیس شدم این چهارمین یا پنجمین پنالتی بود که نگرفته شد. آن صحنه پنالتی بود ولی راحت گذشتند. نمی‌دانم به کجا باید شکایت کنیم. اگر صدایمان به جایی می‌رسید این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد. از این موضوع ناراحتم که داوران علیه ما سوت می‌زنند اما به راحتی از کنار این موضوع‌ می‌گذرند. نمی‌دانم جواب مردم را چطور می‌دهند.»

سرمربی پرسپولیس با اعلام این‌که استقلال با نفرات زیاد دفاع می‌کرد و عبور از دفاع چند لایه سخت است، ادامه داد: «می‌جنگیم که در رده‌های بالا باشیم اما با این روند داوری بعید می‌دانم موفق شویم!»

امیر قلعه‌نویی هم با ابراز رضایت از تساوی و صدرنشینی تیمش گفت: «هدف‌مان این بود که میانه میدان را در دست بگیریم و گل نخوریم. از حمودی و عباس محمدرضایی که رو به جلو هستند استفاده کردیم. می‌خواستیم ببریم ولی نشد، اعتقاد ندارم که محتاط شده‌ام.»

قلعه‌نویی درباره این که در خط حمله به زوج ایده‌آلش نرسیده و تغییرات مکرری در هر بازی‌ اعمال می‌کند، گفت: «بازی‌های ما نزدیک به هم است و چهار مهاجم داریم که همه در یک سطح هستند. خوشبختانه دست‌مان باز است و برخی مواقع نیاز به تغییرات داریم اما خوشحالم که ۲۱ بازیکن آماده دارم.»

سرمربی استقلال درباره مساوی‌های زیاد این تیم گفت: «مگر الان کجای جدول هستیم؟ در انزلی مساوی گرفتن خوب است. پرسپولیس هم متحول شده.»

او با رد نظر برخی کارشناسان داوری درباره پنالتی بودن صحنه خطا روی رضا حقیقی گفت: «به تیم داوری تبریک می‌گویم که هم قضاوت خوبی داشت و هم بازی را خوب مدیریت کرد. این. مسعود مرادی هم که یک کارشناس داوری آکادمیک است گفته پنالتی نبود.»
XS
SM
MD
LG