لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۷

تصویر عمران پنج ساله روسیه را به تکذیب واداشت: مناطق مسکونی را هدف نمی‌گیریم


عمران، پسر پنج ساله سوری همراه با خواهر خود که از یک حمله هوایی در شهر حلب جان بدر برده‌اند
عمران، پسر پنج ساله سوری همراه با خواهر خود که از یک حمله هوایی در شهر حلب جان بدر برده‌اند

به دنبال انتشار گسترده تصویر پسر ۵ ساله‌ای در شهر حلب سوریه که بر اثر حملات هوایی زخمی و شوکه شده بود، روسیه تاکید کرد که در این ماجرا نقشی نداشته و هواپیماهای جنگی این کشور هیچ‌گاه مناطق مسکونی را هدف قرار نمی‌دهند.

تصویر عمران پنج‌ساله با سر و صورت خون‌آلود و پوشیده در غبار و شوکه از بمباران شهر بار دیگر توجه جهانیان را به بحران انسانی در سوریه و خاصه شهر حلب جلب کرد.

عمران از یک حمله هوایی جان به در برده بود که مخالفان بشار اسد ابتدا آن را به ارتش سوریه نسبت دادند و بعد احتمال آن مطرح شد که بمب‌افکن‌های روسی در این حمله نقش داشته‌اند.

اما ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز جمعه، ۲۹ مرداد، این مسئله را رد کرده و گفت که اساسا محله‌ای که عمران در آن بود، خارج از محدوده حملات هوایی روسیه است چرا که آن محله، نقطه تقاطع دو مسیر کمکی برای ساکنان حلب است که مسکو ایجاد کرده.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوناشنکوف اظهار داشت این حمله می‌تواند کار شورشیان در حلب باشد که با خمپاره‌ مسیر کمک‌های انسان‌دوستانه را به منظور ناکام جلوه دادن روسیه، هدف قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه حتی این احتمال را مطرح کرد که ممکن است اساسا هیچ حمله هوایی رخ نداده باشد، بلکه ساختمانی که عمران در آن بوده تنها به خاطر انفجار کپسول گاز ویران شده باشد، چرا که کپسول گاز مورد مصرف گسترده «تروریست‌ها» در آن منطقه است.

روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که برای سومین روز پیاپی بمب‌افکن‌های روسی از ایران برای انجام حملات هوایی در استان دیرالزور سوریه پرواز کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG