لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۶

روسیه: تحریم‌های آمریکا مانع همکاری درباره ایران و سوریه می‌شود


مسکو تهدید کرد که تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه می‌تواند مانع همکاری‌های دوجانبه این دو کشور در رابطه با مسائلی مانند برنامه هسته‌ای ایران یا بحران سوریه شود.

خبرگزاری اینترفکس روز سه‌شنبه، ۹ دی ماه، اظهارات الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه را بازتاب داد که می‌گوید مسکو تصمیم آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

آقای لوکاشویچ اظهار داشت: «اقدامات آمریکا تردیدهایی را درباره دورنمای همکاری دوجانبه پیرامون حل مسئله هسته‌ای ایران، بحران سوریه و دیگر مسائل اضطراری بین‌المللی به وجود آورده است.»

ایالات متحده آمریکا روز هشتم دی، چهار شهروند روس از جمله دو تن از مقامات ارشد جمهوری چچن را به اتهام نقض حقوق بشر و پنهانکاری در ماجرای مرگ سرگئی ماگنیتسکی، حقوقدان و افشاگر فساد گسترده مقامات روسیه، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

این مجازات شامل ممنوعیت صدور ویزا و مسدود شدن دارایی‌های تحریم‌شدگان است، اما مسکو تهدید کرده است که به اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: «واشینگتن باید تا الان متوجه شده باشد که ما چنین حملات خصمانه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاریم».

روسیه در ماه‌های اخیر به اتهام دخالت‌های آن کشور در اوکراین هدف تحریم‌های ایالات متحده و غرب قرار گرفته است.

این تحریم‌ها به تضعیف اقتصاد روسیه و سقوط ارزش روبل، واحد پولی این کشور منجر شده است. با این حال روسیه تهدید می‌کند که به اقدام آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

مسکو به تازگی در دکترین جدید خود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو را به عنوان تهدید نظامی اصلی علیه خود تعریف کرده است.

XS
SM
MD
LG