لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۵

مجلس نمایندگان آمریکا به تغییر قانون بیمه درمانی «اوباما کِر» رای داد


نمایی از مجلس نمایندگان آمریکا
نمایی از مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۴ ارديبهشت با اختلاف اندکی قانون جدید بیمه درمانی را به تصویب رساند که به موجب آن بخش‌های عمده‌ای از اصلاحاتی که باراک اوباما در نظام بیمه درمانی به وجود آورده بود ملغی می‌شود.

خبرگزاری رویترز از این رخداد به عنوان یک پیروزی بزرگ برای دونالد ترامپ نام برده که یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش لغو قانون بیمه درمانی اوباما موسوم به «اوباما کِر» بود.

۲۱۷ نماینده مجلس نمایندگان در برابر ۲۱۳ نماینده دیگر به طرح بیمه درمانی جدیدی که جمهوری‌خواهان آن را نگاشته‌اند، رای دادند تا قانون جدید برای ملاحظه به سنا ارسال شود، اگرچه به نظر می‌رسد در سنا هم موانعی جدی برای این قانون وجود خواهد داشت.

این گزارش می‌گوید که هیچ یک از نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان به این طرح رای مثبت نداده‌اند. همچنین سه نماینده هم به آن رای ممتنع دادند.

اکثریت مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دست جمهوری‌خواهان است. با این حال تصویب طرح بیمه درمانی جدید با موانع و اما و اگرهای بسیاری مواجه بوده و رای‌گیری درباره آن به تعویق افتاده بود.

رویترز می‌نویسد که دمکرات‌ها امیدوارند حداقل رای جمهوری‌خواهان به لغو بیمه درمانی دولت اوباما باعث شکست آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای سال بعد کنگره بشود.

تصاویری که از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شده تجمع اعتراضی شماری از شهروندان آمریکا در خارج از کنگره را نمایش داده که علیه نمایندگان موافق قانون جدید شعار داده‌اند.

برآوردها حاکی است که با قانون بیمه درمانی دولت اوباما حدود ۲۰ میلیون آمریکایی دارای بیمه درمانی شدند. جمهوری‌خواهان اما می‌گویند این قانون ناکارآمد بوده و باعث افزایش هزینه‌های درمانی شده است.

طبق قانون جدید بیمه درمانی، داشتن بیمه دیگر الزامی نیست. همچنین بودجه بیمه مدیکید هم کاهش می‌یابد. مدیکید برنامه‌ای دولتی است که بر مبنای آن افرادی که درآمد اندکی دارند از بیمه درمانی برخوردار می‌شوند.

XS
SM
MD
LG