لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

جیمز گندولفینی، بازیگر نقش تونی سوپرانو درگذشت


جیمز گندولفینی هنگام مرگ در ایتالیا به‌سرمی‌برد
جیمز گندولفینی هنگام مرگ در ایتالیا به‌سرمی‌برد
جیمز گندولفینی، بازیگر آمریکایی مجموعه تلویزیونی پرطرفدار «سوپرانوها»، روز چهارشنبه، ۲۹ خرداد در سن ۵۱ سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مرگ آقای گندولفینی در حالی رقم خورد که او حین گذراندن تعطیلات خود در ایتالیا به‌سرمی‌برد و قرار بود روز شنبه در مراسم پایانی جشنواره فیلم تائورمینا در سیسیلی حضور یابد. علت احتمالی مرگ او نیز سکته قلبی عنوان شده است.

جیمز گندولفینی برای بازی در مجموعه «سوپرانوها» و ایفای نقش تونی سوپرانو، رییس یک گروه مافیایی در ایالات نیوجرسی آمریکا، برنده جایزه امی شده بود.

این مجموعه برای چندین سال از شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او پخش می‌شد تا در نهایت سال ۲۰۰۷ به پایان رسید.

پس از این مجموعه تلویزیونی، آقای گندولفینی چندین نقش دیگر ایفا کرد که از جمله آنها می‌توان به بازی در فیلم «سی دقیقه پس از نیمه شب»، ساخته کاترین بیگلو اشاره کرد، اثری درباره شکار اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده.

این گزارش می‌گوید که گندولفینی هنگام مرگ نیز درگیر یک مجموعه تلویزیونی دیگر بود که آن هم قرار است از شبکه اچ‌بی‌او پخش شود، مجموعه‌ای که «دادگاه کیفری» نام دارد.

اما مسئولان شبکه اچ‌بی‌او از ارائه توضیحات بیشتر درباره این مجموعه تلویزیونی و نقش آقای گندولفینی در آن خودداری کردند و تنها گفتند که این مجموعه در دست تولید است و گندولفینی نیز گوشه‌ای از کار را بر عهده داشت.

این شبکه تلویزیونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همگی ما در حالت شوک به‌سرمی‌بریم و بی‌اندازه به‌خاطر از دست دادن یکی از اعضای محبوب خانواده خود غمگین هستیم.»

این بیانیه اضافه می‌کند: «او یک انسان منحصر‌به‌فرد بود، یک استعداد فوق‌العاده، و مهم‌تر از آن، یک شخصیت مهربان و دوست‌داشتنی که با همه، فارغ از عنوان و موقعیت آنها، رفتاری یکسان و محترمانه داشت.»

جیمز گندولفینی بازیگری را با تئاتر در نیویورک آغاز کرد، چنان‌چه در سال ۲۰۰۹ نیز به خاطر بازی در نمایش «خدای کشتار» که نمایشنامه آن را یاسمینا رضا نوشته است، نامزد جایزه معتبر تونی شد.

او در هنگام مرگ دو پیشنهاد دیگر برای بازی در تئاتر داشت که هر دوی آنها قرار بود سال آینده اجرا شود.

اما شهرت جیمز گندولفینی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی «سوپرانوها» بود که در آن توانست نقش گانگستری را بازی کند که با تمام تصاویری که از گانگسترها در شبکه‌های آمریکایی پخش می‌شد، تفاوت داشت. این گانگستر در حالی که دشمنان و دوستانش را به آن دنیا می فرستاد، اما دچار اضطراب و ترس نیز می‌شد، مردی که عاشق همسرش بود و دخترش را می‌پرستید.

جیمز گندولفینی توانست برای بازی در این نقش سه بار جایزه امی را به دست آورد.

آقای گندولفینی که در خانواده‌ای از طبقه کارگر به دنیا آمده بود و ریشه‌های آمریکای لاتین – ایتالیایی داشت، از همسر نخست خود یک پسر دارد. او سال ۲۰۰۸ با دبورا لین ازدواج کرد که ازدواج دوم او به‌ شمار می‌آید.
XS
SM
MD
LG