لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

سفر نمایندگان صندوق بین‌المللی پول به ایران


مرکز صندوق بین‌المللی پول در واشینگتن
مرکز صندوق بین‌المللی پول در واشینگتن
نمایندگان صندوق بین‌المللی پول که مقر آن در واشینگتن است به منظور ارزیابی‌های معمول از شرایط اقتصادی ایران روز شنبه، پنجم بهمن، به تهران سفر خواهند کرد.

گزارش خبرگزاری رویترز در روز پنج‌شنبه، سوم بهمن، بیان می‌کند که این نخستین بازدید نمایندگان صندوق بین‌المللی پول از ایران در دو سال اخیر است که به آنها اجازه خواهد داد نگاه دقیق‌تری به تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران و دورنمای رشد اقتصادی کشور بیندازند.

این گزارش با اظهارات ویلیام موری، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، همراه است که تاکید می‌کند هدف از این سفر ارائه مشاوره به ایران است که چگونه در عرصه اقتصاد کلان بار دیگر به ثبات برسند و ضعف‌های طولانی‌مدت خود در ساختار اقتصادی کشور را برطرف سازند.

آخرین باری که نمایندگان صندوق بین‌المللی پول وضعیت اقتصادی ایران را مورد بازبینی کامل قرار دادند، اوایل تابستان سال ۱۳۹۰ بود.

در این مدت صندوق بین‌المللی پول گزارش‌هایی درباره شاخص‌های مختلف اقتصادی ایران منتشر کرده است که به طور کلی منفی بوده است، از جمله گزارش مهرماه آن درباره تورم که بیان می‌کند ایران رتبه نخست تورم در جهان را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داده است.

با این حال گزارشی که این نهاد بین‌المللی در آبان‌ماه گذشته منتشر کرد تا حدی امیدوارکننده‌تر بود، چنان‌ که می‌گفت رشد منفی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی سرانجام پایان می‌یابد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران در این سال به مثبت ۱.۳ برسد.
XS
SM
MD
LG