لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

تاکید سخنگوی شورای بهشهر بر برکناری به‌ خاطر عضویت در فیس‌بوک


صفحه اعظم‌السادات حسینی، عضو شورای شهر بهشهر، در فیس‌بوک
صفحه اعظم‌السادات حسینی، عضو شورای شهر بهشهر، در فیس‌بوک
اعظم‌السادات حسینی، عضو شورای شهر بهشهر، بار دیگر تاکید کرد که عزل او از مقام سخنگویی این شورا به دلیل عضویت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک بوده است.

ماجرای برکناری خانم حسینی از این مقام در دو روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های فارسی‌زبان داشته و از جمله روزنامه شرق در شماره روز شنبه، ۲۱ دی، گفت‌وگویی را با او و رئیس شورای شهر بهشهر انجام داده است که نشان از واکنش منفی برخی اعضای این شورا نسبت به فعالیت‌های خانم حسینی در فیس‌بوک دارد.

به گفته اعظم‌السادات حسینی، قبل از این هم بعضی اعضای شورا درباره عضویت وی در فیس‌بوک و مطالبی که آنجا می‌نویسد «به تعبیر خودشان تذکراتی پدرانه و خیرخواهانه می‌دادند و می‌گفتند که برایت مشکل‌ساز می‌شود»، اما او تصور نمی‌کرده که «موضوع را آن‌ قدر جدی بگیرند و این‌ طور با آن برخورد کنند».

خانم حسینی سپس گفته است که گمان می‌کند این برخورد بیشتر ناشی از «محافظه‌کاری و عدم شناخت» اعضای شورای شهر بهشهر از موضوعات جدید باشد.

استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ایران به چالشی برای نهادهای نظارتی تبدیل شده است، از آنجا که این رسانه اینترنتی در شمار وب‌سایت‌های ممنوع در کشور قرار دارد، اما برخی مقامات جمهوری اسلامی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در این رسانه فعالیت می‌کنند.

با این وجود عزل اعظم‌السادات حسینی از سخنگویی شورای شهر مورد کم‌سابقه‌ای است، اگرچه علی عسگریان، رئیس شورای شهر بهشهر، سخنان خانم حسینی را رد می‌کند و می‌گوید که «عزل او ربطی به فیس‌بوک ندارد».

به گفته آقای عسگریان، این ماجرا «هیچ دلیل خاصی نداشت، فقط اعضای شورا تصمیم گرفتند او را بردارند ... و همه اعضا به اتفاق آرا به آن رای دادند».

اما در عین حال آقای عسگریان تایید می‌کند که قبلا تذکراتی به خانم حسینی درباره فعالیت‌های او در فیس‌بوک داده است: «او جوان است و من پیرمردی هستم با ۶۰ سال سن. تجربه دارم. به او گفتم این چیزها را ننویس، اما نوشت. البته من نه فیس‌بوک دارم و نه در خانه‌ام کامپیوتر هست. فقط در شورا گاهی به من نشان می‌دهند، من اصلا در جریان نیستم. چیزهایی که می‌نویسد نظر شخصی‌اش است ... و نمی‌شود آنها را جمع کرد.»

رئیس شورای بهشهر در نهایت توضیح داده است که خانم حسینی همچنان رئیس کمیته بانوان این شوراست و فقط باید «برای بانوان شهر کار کند» و به «موضوعاتی مثل آشپزی خانم‌ها و جنگ شادی» بپردازد.

نوشته‌های اعظم‌السادات حسینی در صفحه فیس‌بوک او بیشتر شامل گزارش‌های کوتاهی از جلسات شورای شهر و دغدغه‌های مذهبی‌اش یا جملات قصار فلاسفه است.
XS
SM
MD
LG