لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

پرویز مشرف در مسیر دادگاه دچار «عارضه قلبی» شد


پرویز مشرف ۷۰ ساله با اتهام خیانت به کشور در دوران زمامداری خود در پاکستان مواجه است.
پرویز مشرف ۷۰ ساله با اتهام خیانت به کشور در دوران زمامداری خود در پاکستان مواجه است.
پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان، به دلیل «عارضه قلبی» از حضور در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود در روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی، بازماند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد، آقای مشرف در مسیر حرکت خود به سمت دادگاه در شهر اسلام‌آباد بود که دچار عارضه قلبی شد و در نهایت نیز به بیمارستان منتقل گشت.

این سومین بار متوالی است که پرویز مشرف در دادگاه حضور نمی‌یابد، اگرچه عنوان شده بود که غیبت‌های پیشین او از دادگاه دلایل امنیتی داشته است.

با این حال ریاست دادگاه به آقای مشرف هشدار داده بود که عدم حضور او در محکمه به صدور حکم جلبش منجر خواهد شد.

پرویز مشرف ۷۰ ساله با اتهام خیانت به کشور در دوران زمامداری خود در پاکستان مواجه است، اتهامی که به صدور فرمان وضعیت فوق‌العاده در پاکستان در سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد.

اما اطرافیان او می‌گویند که چنین اتهامی با انگیزه سیاسی مطرح شده و وکلای او نیز صلاحیت دادگاه کیفری را زیر سوال برده‌اند.

در هر صورت، دادگاه آقای مشرف در نوع خود بی‌سابقه به شمار می‌رود، چرا که برای نخستین بار در پاکستان است که یک فرمانده سابق ارتش محاکمه می‌شود، اما در این میان غیبت‌های او از جلسات دادگاه خبرساز شده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد پلیس به دادگاه اسلام‌آباد گفته است که آقای مشرف در حال حرکت به سمت دادگاه بود که ناگهان حال او به وخامت گذاشت.

او همچنین اعلام کرد که آقای مشرف به دنبال عارضه قلبی به مرکز کاردیولوژی نیروهای نظامی منتقل شده است.

خبرگزاری فرانسه بر اساس مشاهدات خبرنگار خود در پاکستان می‌نویسد که بیمارستان یادشده در راولپندی، نزدیکی اسلام‌آباد، تحت حفاظت شدید سربازان و کماندوها قرار دارد.

در عین حال سخنگوی آقای مشرف اعلام کرده که او هوشیاری خود را بازیافته و اکنون تحت معاینات و آزمایشات پزشکان قرار دارد.

پرویز مشرف سال ۱۹۹۹ با کودتای نظامی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، را خلع کرد و زمام امور کشور را در دست گرفت. او سال ۲۰۰۸ مجبور به استعفا از مقام ریاست جمهوری شد.
XS
SM
MD
LG