لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۸

تایید صلاحیت ۳۱۲ نامزد رد صلاحیت‌شده انتخابات شوراهای تهران


معصومه ابتکار (چپ)، عضو کنونی شورای شهر تهران، در میان چهره‌هایی بود که هیئت اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا، صلاحیت‌شان را رد کرده بود
معصومه ابتکار (چپ)، عضو کنونی شورای شهر تهران، در میان چهره‌هایی بود که هیئت اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا، صلاحیت‌شان را رد کرده بود
در پی اعتراض صدها نفر از نامزدهای چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا به رد صلاحیت خود، صلاحیت ۳۱۲ نفر از آنان برای رقابت در شوراهای استان تهران تایید شد.

حسین طلا، رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران، روز شنبه، چهارم خرداد، گفت که تنها در این استان حدود ۶۰۰ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند که از میان آنان ۳۱۲ نفر توانستند مجوز حضور در انتخابات را دریافت کنند.

این مقام انتخاباتی به نام هیچ یک از افرادی که موفق شده‌اند مشکل رد صلاحیت را پشت سر بگذارند اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای طلا مجموع کل رد صلاحیت‌شدگان استان تهران را ۲۸۳ نفر اعلام کرد که دو روز مهلت دارند تا شکایت خود را نسبت به این تصمیم در هیئت نظارت مرکزی استان تهران مطرح کنند.

پیش از این گزارش‌هایی از رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا منتشر شده بود که در میان آنان چهره‌هایی مانند معصومه ابتکار، عضو کنونی شورای شهر تهران و معاون سابق رئیس جمهور ایران، محسن هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاطمه راکعی، نماینده سابق مجلس، و علی ربیعی، مشاور رئیس جمهور سابق ایران، قرار داشتند.

گزارش‌ها حکایت از آن داشت که اغلب این چهره‌ها نسبت به رای هیئت اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا اعتراض کرده بودند، اما هنوز نتیجه اعتراض آنها به‌ صورت علنی منتشر نشده است.

حسین طلا نیز می‌گوید که نتیجه رسیدگی به صلاحیت نامزدها در دو روز گذشته، پنج‌شنبه و جمعه، توسط فرمانداری‌ها به برخی از آنها اعلام شده است، اما آنها نباید فعلا این موضوع را علنی کنند.

به گفته آقای طلا، انتشار فهرست نهایی تایید یا رد صلاحیت‌شدگان تا روز ۱۳ خرداد «غیرقانونی» است. همچنین تبلیغات نامزدها نیز از روز ۱۶ خرداد آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

چهارمین انتخابات شوراهای شهر رو روستا در ایران همزمان با یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۴ خرداد برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG