لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

بمب‌‌افکن‌های رادارگریز آمریکا بر فراز کره جنوبی پرواز کردند


بمب‌افکن‌های آمریکایی رادار گریز آمریکا بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز در آمدند.
بمب‌افکن‌های آمریکایی رادار گریز آمریکا بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز در آمدند.
علی‌رغم هشدارهای کره شمالی نسبت به وقوع جنگ اتمی، آمریکا روز پنج‌شنبه، هشتم فروردین، اعلام کرد دو فروند بمب‌افکن رادارگریز بی-۲ این کشور که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند در جریان عملیات‌های «بازدارنده‌» بر فراز کره جنوبی پرواز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: این دو فروند بمب‌افکن بی-۲ که از پایگاه هوایی وایت‌من در میسوری برخاسته‌اند در مجموع مسافتی حدود ۱۳ هزار مایل، برابر با ۲۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر، را پیموده‌اند و در راستای اجرای ماموریت خود، اهداف فرضی در کره جنوبی را آماج بمب‌های غیرواقعی قرار داده‌اند.

ارتش آمریکا تاکید کرده است که این عملیات «توانایی ایالات متحده را در انجام حملات دقیق و سریع به اهدافی که در مسافت‌های دور قرار دارند، نشان می‌دهد».

بر اساس گزارش‌ها، این بمب‌افکن‌های بی-۲ در عملیات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی شرکت داشته‌اند، عملیاتی که خشم و تهدیدات کره شمالی را در پی داشته است.

کره شمالی که در هفته‌های اخیر بارها نسبت به وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره هشدار داده است، در واکنش به این عملیات و پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز کره جنوبی روز سه‌شنبه، ششم فروردین، به واحدهای نظامی خود که پایگاه‌های آمریکا را هدف گرفته‌اند، اعلام آماده‌باش کامل داد.

پیونگ‌یانگ همچنین روز چهارشنبه ارتباطات تلفنی نظامی خود را با کره جنوبی قطع کرد تا تنش‌های نظامی میان دو کشور شدت یابد.

این در حالی است که سئول و واشینگتن هفته گذشته معاهده جدیدی را به امضا رساندند مبنی بر این که دو کشور می‌توانند در صورت کوچک‌ترین اقدام تحریک‌کننده کره شمالی، دست به عملیات نظامی مشترک بزنند.

چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز روز پنج‌شنبه به همتای کره‌ای خود گفت که سئول می‌تواند نسبت به حمایت نظامی آمریکا از هر نظر اطمینان کامل داشته باشد.

از این رو پرواز بمب‌افکن‌های بی-۲ آمریکایی بر فراز کره جنوبی می‌تواند پیام آشکاری برای پیونگ‌یانگ باشد که ایالات متحده به تعهدات خود درباره دفاع از کره جنوبی در برابر هرگونه تجاوزی پایبند است.

ارتش آمریکا نیز می‌گوید که بمب‌افکن بی-۲ نشانه‌ای آشکار از توانایی بازدارندگی این کشور است.

پیونگ یانگ پیش از این اعلام کرده بود که معاهده صلح با سئول را به صورت یک‌جانبه لغو کرده است. این کشور همچنین آمریکا را به حمله پیش‌دستانه اتمی تهدید کرده است.
XS
SM
MD
LG