لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره فقدان دو همکار رادیوفردا


وزارت خارجه آمریکا و هیات رئیسه ناظر بر رسانه‌های برون‌مرزی ایالات متحده در بیانیه‌هایی جداگانه مرگ دو خبرنگار جوان رادیوفردا، رزا حسن‌زاده آژیری و امیر زمانی‌فر، را به خانواده‌ها، دوستان، و همکاران آنها تسلیت گفتند.

در بیانیه دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا ضمن آرزوی بهبودی و سلامتی برای مهین گرجی آمده است:‌«امیر و رزا و مهین هر روز با کار خود به پیشبرد ارزش‌های جهانی چون جریان آزاد آرا و اطلاعات کمک و به مخاطبان خود خدمت کردند. فقدان آنها از نظر هیچ کس دور نخواهد ماند.»

«آنها با شهامت و عشق و علاقه خود را وقف این کار کردند تا اخبار و اطلاعات آزاد و بی‌طرفانه را به گوش میلیون‌ها نفر برسانند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «زندگی آنها بی‌شک الهام‌بخش بسیاری خواهد بود. ما به افرادی پرشور چون امیر و رزا و مهین نیاز داریم، به کسانی که حاضرند خود را وقف افشای حقیقت کنند و دولت‌مردان را به مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی بیشتر وادارند.»

هیات رئیسه ناظر بر رسانه‌های برون‌مرزی آمریکا نیز در نامه‌ای خطاب به همکاران این عزیزان ازدست‌رفته در رادیوفردا می‌گوید: «خبرنگاران ما در شرایطی نامعمول زندگی و کار می‌کنند، غالبا دور از وطن و خانواده‌های خود هستند و گاه حتی به دلیل پافشاری شجاعانه بر روزنامه‌نگاری بی‌طرفانه تهدید می‌شوند. فقدان حتی یک نفر از این خبرنگاران حرفه‌ای و شجاع برای همه دردناک است.»

این هیات رئیسه در پایان به خانواده‌ها و دوستان امیر و رزا تسلیت گفته و برای مهین بهبودی و سلامتی آرزو کرده است.
XS
SM
MD
LG