لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

بلاتکلیفی در نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌


پوستر چهلمین جشنواره فیلم فجر
پوستر چهلمین جشنواره فیلم فجر

گزارش رسانه‌های داخل ایران حاکی است که به‌رغم عدم ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و همزمان با هشدار مقامات درباره اوج‌گیری شیوع اُمیکرون در کشور، بلیت‌فروشی برای چهلمین جشنواره فیلم فجر، از روز چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه، آغاز شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به خبرگزاری ایسنا گفت که بلیت نمایش فیلم‌ها «تنها به کسانی فروخته می‌شود که در برابر کرونا واکسینه شده باشند».

محسن فرهادی افزود که با توجه به نگرانی‌های ناشی از موج ششم کرونا در کشور و شیوع گسترده سویه امیکرون، جشنواره فجر با محدودیت‌هایی از جمله تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی برگزار خواهد شد.

این مقام وزارت بهداشت اما در ادامه یادآور شده است که این تصمیمات «هنوز به دبیرخانه جشنواره فجر ابلاغ نشده» و تصمیم‌گیری نهایی در این باره بر عهده ستاد ملی کرونا است.

این نخستین تجربه دولت ابراهیم رئیسی در برگزاری جشنواره فیلم فجر است که تاکنون با آشفتگی در تصمیم‌گیری و بی‌نظمی‌های متعدد روبه‌رو بوده است.

در حالی‌که قرار بود روز گذشته (سه‌شنبه) نشست خبری جشنواره چهلم با حضور مسعود نقاش‌زاده، دبیر این دوره، برگزار شود این نشست به دلیل ابتلای آقای نقاش‌زاده به ویروس کرونا لغو شد.

مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران تاکید کرد که آقای نقاش‌زاده به «نوع خفیف کرونا» مبتلا شده و بنا به تجویز پزشکان باید «یک هفته» استراحت کند.

از سوی دیگر در شرایطی که کمتر از یک‌ هفته به آغاز برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، گزارش‌ها از ناکامی مذاکره سازمان سینمایی برای گرفتن موافقت برخی از اهالی سینما برای حضور در هیئت داوری حکایت دارد.

به گزارش روزنامه بانی‌فیلم، تیم برگزارکننده از دو سه هفته پیش رایزنی‌هایی را با تعدادی از کارگردانان مطرح سینما آغاز کرده بود که تاکنون هیچ‌یک از این سینماگران موافقت خود را برای حضور در هیئت داوری جشنواره چهلم اعلام نکرده است.

برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در شرایطی است که وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه از بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور پس از ۴۷ روز خبر داد.

در همین حال، مسعود یونسیان، دبیر پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ نیز هشدار داده است که با توجه به رشد صعودی موارد ابتلا به کرونا، «مرگ‌های سه رقمی دور از انتظار نیست».

XS
SM
MD
LG