لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

جشنواره موسیقی فجر: اجراهای دومین روز


شهرام شکوهی
شهرام شکوهی

جشنواره موسيقی فجر را می‌توان مهم‌ترين رويداد سالانه موسيقی رسمی ايران به شمار آورد. در دومين روز از ۳۰امین دوره اين جشنواره در تهران ۱۷ اجرا روی صحنه خواهد رفت، در سالن‌های رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، فرهنگسرای ارسباران و برج میلاد.

بردیا افشین، شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳: دومین روز جشنواره موسیقی فجر
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:21 0:00
لینک مستقیم


برنامه‌های امروز تهران

طبق برنامه ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵ در سالن رودکی سه اجرا از بخش استعدادهای درخشان عرضه خواهد شد که شامل دونوازی ویولن‌سل و پیانو توسط مهگل طاهری زمانی، دونوازی ویولن و پیانو با امین مجدم‌زاده و تکنوازی پیانوی مریم صوفی سیاوش است.

ارکستر مجلسی رسا
ارکستر مجلسی رسا

در ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نیلی و کوارتت گیتار کلاسیک چهارفصل به سرپرستی وحید وحیدپور برنامه خواهند داشت. اجرای دوئت پیانو و کلارینت اتریش و ایتالیا نیز با هنرنمائی استفانو باتاگلیا و اولریش درکسلر ساعت ۲۱: ۳۰ در همین سالن خواهد بود.

در ایوان شمس امروز کوارتت موریس ایتالیا و ارکستر ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی در دو اجرا، ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۰۰ عرضه خواهند شد.

دو اجرا از بخش نسلی در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه خواهد رفت که از تکنوازی سه‌تار سپیده مشکی در ساعت ۲۰ و در کنسرت گروه سپهر به سرپرستی احمد رضا‌خواه و مهدی امامی تشکیل شده است.

در برج آزادی در ساعت ۱۸:۱۵ گروه صراحی به سرپرستی محمد مهدی کاردگر و نغمه سپهر به سرپرستی حسین روزبهانی را عرضه می‌کند و در ساعت ۲۱ گروه آوازی دامور به سرپرستی فراز خسروی دانش و کر گرگان (آداک) به سرپرستی ابوذر اسماعیل ثالث وند اجرا خواهند داشت.

احسان خواجه امیری
احسان خواجه امیری

بخش پاپ سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان ۱۳ گروه است و امروز در این بخش نیز سیروان خسروی و احسان خواجه امیری در برج میلاد به صحنه می‌روند و شهرام شکوهی قطعاتی از دو آلبوم مدارا و کولی عشق را اجرا می‌کند.

در بخش بانوان فرهنگسرای نیاوران در ساعت ۲۰:۰۰ میزبان گروه دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی است.

جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان

استان گلستان همزمان با تهران میزبان گروه‌های موسیقی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر است.

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، در استان گلستان همزمان با تهران ۱۶ گروه موسیقی به روی صحنه می‌رود. از جمله گروه آیینی آوای کوهستان به سرپرستی حسین نوروزی آیین شاباش را به صورت میدانی در ساعت ۱۶:۳۰ اجرا می‌کند و گروه موسیقی آوای کتول به سرپرستی سید احمد حسینی از علی‌آباد کتول و نیز گروه ونوشه به سرپرستی مصطفی جمال لیوانی در ساعت ۱۸:۰۰ روی صحنه خواهند رفت.

حسام‌الدین سراج در شیراز

حسام‌الدین سراج
حسام‌الدین سراج

هنرمند مشهور موسیقی سنتی ایران حسام‌الدین سراج با گروه موسیقی «بیدل» گلچینی از آثار خود را امروز در ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ شیراز اجرا می‌کند که همه ساخته رامین کاکاوند است. در کنسرت شیراز قطعه‌هایی مانند «مستان سلامت می‌کنند»، «داغ جنون»، «ماه» و نیز آوازهایی در دستگاه ماهور و نواز اجرا خواهد شد که شعر آوازها از میان سروده‌های مولانا، حافظ و هوشنگ ابتهاج انتخاب شده است.

اعضای گروه موسقی «بیدل» در کنسرت شیراز عبارتند از: کورش بابایی، شهرام میرجلالی، مسعود حبیبی، رامین کاکاوندی، بهرام خانی، داوود ورزیده و محمود فرهمند.

XS
SM
MD
LG