لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

تظاهرات در تهران، اصفهان، مشهد،کرج، بندرعباس و مهاباد در اعتراض به اعدام‌ها


عکس از حساب ۱۵۰۰ تصویر
عکس از حساب ۱۵۰۰ تصویر

مناطق مختلف تهران، اصفهان، مشهد، کرج، مهاباد، بندرعباس و شمار دیگری از شهرهای ایران عصر و شامگاه جمعه، ۲۹ اردیبهشت، صحنه تظاهرات در اعتراض به اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی بود و مردم معترض با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» و «تا دیکتاتور رو کاره، قیام ادامه داره» بار دیگر به خیابان آمدند.

در شهر اصفهان که بامداد جمعه در زندان مرکزی آن قوه قضائیه جمهوری اسلامی با وجود مخالفت عمومی، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی سه معترض بازداشت شده در اعتراضات ۲۵ آبان ۱۴۰۱ را اعدام کرد، شامگاه جمعی از مردم معترض با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» به خیابان آمدند.

با وجود استقرار گسترده نیروهای یگان ویژه در سطح شهر اصفهان، مردم معترض در چند منطقه این شهر اقدام به برپایی تظاهرات کردند و از جمله در منطقه خاقانی اصفهان شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، و «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش ادامه داره» سردادند.

در تهران نیز جمعی از مردم معترض شامگاه جمعه در منطقه صادقیه، واقع در غرب پایتخت، با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» به خیابان آمده و در اعتراض به اعدام این سه معترض در زندان مرکزی اصفهان و موج اعدام‌ها تظاهرات کردند.

در شهرک اکباتان با وجود سرکوب گسترده ساکنان آن در چند ماه گذشته، مردم معترض از هنگام انتشار خبر اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در زندان مرکزی اصفهان ابتدا اقدام به سردادن پیوسته شعارهای ضد حکومتی در طول روز کردند و در شامگاه جمعه نیز در محوطه این شهرک تجمع اعتراضی برپا کردند.

«مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک»، «مرگ بر سپاهی بی‌شرف» و «مرگ بر بسیجی بچه‌کش»، «فقر، فساد پرونی، میریم تا سرنگونی» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» از جمله شعارهای معترضان در شهرک اکباتان بود.

خیابان ستارخان و مناطق اطراف آن در پایتخت نیز از عصر جمعه تا ساعات پایانی شب صحنه تظاهرات و شعارهای ضد حکومتی مردم معترض بود.

معترضان در ستارخان با سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک» و «مرگ بر دیکتاتور» به این اعدام‌ها اعتراض کردند.

بنابر ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در ساعت‌های شامگاه جمعه در جریان تظاهرات منطقه ستارخان جمعی از مردم معترض شعار «وای به روزی که مسلح شویم» سردادند.

شهرک آپادانا، منطقه پونک، بلوار فردوس در غرب تهران از جمله دیگر مناطق پایتخت است که شامگاه جمعه صحنه تظاهرات و شعارهای جمعی از مردم در اعتراض به اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی بودند.

در مناطق هفت حوض و تهرانپارس، در شرق تهران، نیز معترضان شامگاه جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه برای اعتراض به اعدام سه معترض در اصفهان به خیابان آمدند و شعار «از اصفهان تا تهران، جانم فدای ایران» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

بنابر ویدیوهای منتشر شده جمعی از معترضان در تهرانپارس نیز شامگاه جمعه در جریان تظاهرات برای اعتراض به اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، اقدام به سردادن شعار «وای به روزی که مسلح شویم» کردند.

همچنین شعار«کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم» از جمله شعارهای ضد حکومتی معترضان در تهرانپارس و هفت‌حوض نارمک بود.

در گوهردشت کرج جمع گسترده‌ای از مردم با تظاهرات خیابانی و سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» به موج اعدام‌ها و به ویژه اعدام سه معترض در پرونده محله «خانه اصفهان» اعتراض کردند.

جمعی از مردم معترض مشهد نیز شامگاه جمعه در چند منطقه این شهر از جمله منطقه وکیل‌آباد برای اعتراض به اعدام‌ مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی به خیابان آمدند.

معترضان در مشهد شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «تا دیکتاتور رو کاره، قیام ادامه داره» و «سکوت شما مقابل اعدام، یعنی حمایت از ظلم و ظالم» سردادند. «مرگ بر خامنه‌ای» نیز یکی دیگر از شعارهای معترضان در مشهد زادگاه رهبر جمهوری اسلامی بود.

در شهر مهاباد نیز جمعی از مردم معترض شامگاه جمعه در اعتراض به موج اعدام‌ها و اعدام و سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی به خیابان آمده و با افروختن اتش اقدام به سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «زن، زندگی، آزادی» کردند.

در برخی مناطق استان هرمزگان از جمله بندرعباس، و شهر ملایر در استان همدان نیز جمعه شب جمعی از مردم برای اعتراض به موج اعدام‌ها و به ویژه اعتراض به اعدام سه معترض در اصفهان، به خیابان آمده و اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی کردند.

اعتراضات شبانه در شهرهای مختلف در حالی بر پا شد که مردم زاهدان در سیستان و بلوچستان نیز صبح این روز در جریان جمعه‌های اعتراضی خود به موج اعدام‌ها و اعدام سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی اعتراض کردند.

XS
SM
MD
LG