لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۱

فردوسی‌پور: مدیر شبکه سوم، برنامه ٩٠ را از جدول پخش امشب حذف کرد


طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص حذف عادل فردوسی پور از برنامه ۹۰ و انتقال وی از شبکه سوم مطرح شده است. (عکس از آرشیو)
طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص حذف عادل فردوسی پور از برنامه ۹۰ و انتقال وی از شبکه سوم مطرح شده است. (عکس از آرشیو)

عادل فردوسی‌پور،تهیه‌کننده و مجری برنامه ٩٠، دوشنبه ۲۷ اسفند گفته است که رئیس شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجازه پخش برنامه ۹۰ برای امشب را نداده است.

عادل فردوسی پور در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: « برنامه امشب ۹۰ به آیتم های نوروزی و گلچین اتفاقات سال اختصاص داشت. تیم برنامه‌ساز و من در چند روز گذشته مشغول تهیه آیتم‌ها بودیم اما امروز به دستور مدیر شبکه سه برنامه ۹۰ از جدول پخش برنامه‌های شبکه خارج شد.»

آقای فرودسی پور همچنین گفته است: «در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه ۹۰ به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می‌گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.»

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص حذف عادل فردوسی پور از برنامه ۹۰ و انتقال وی از شبکه سوم مطرح شده است .

این در حالی است که عبدالعلی عسگری، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌گوید عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری برنامه ورزشی موفق «نود» در شبکه سه می‌ماند و کار می‌کند.

عبدالعلی عسکری این خبر را روز دوشنبه در حاشیه نشست هیات دولت ایران و در واکنش به اخباری بیان کرد که در روزهای اخیر درباره خداحافظی فردوسی‌پور و پایان برنامه «نود» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

وی در عین حال در خصوص ماندن فردوسی‌پور در برنامه «نود» پاسخی نداده است.

این در حالی است که مدیرکل روابط عمومی صداوسیما تایید کرده که عادل فردوسی‌پور از برنامه «نود» حذف شده است.

محمدحسین رنجبران پس از اظهارات آقای عسکری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «آقای فردوسی‌پور در شبکه سه سیما خواهد ماند اما تحولاتی در حوزه ورزش سیما نیز خواهد بود».

وی افزوده که «تحولات ویژه در برنامه نود از سال آینده»، به این صورت خواهد بود که «برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت اما در عین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد».

آقای رنجبران همچنین این خبر را تایید کرده که پست «قائم‌مقامی شبکه ورزش» به فردوسی‌پور ارائه شده است، و «همچنان بر این پیشنهاد پافشاری می‌کنند».

فردوسی‌پور پیشتر در پیامی کوتاه گفته بود که این پیشنهاد را رد کرده است.

این مجری با سابقه ورزشی تلویزیون ایران در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی در زمینه برنامه‌سازی روبرو بوده ولی در ماه‌های اخیر و پس از انتصاب علی فروغی به سمت ریاست شبکه سه، گرفتاری‌های او بیشتر شده است.

علی فروغی پیشتر رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما بود.

با استفاده ایرنا و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG