لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۷

لحظه به لحظه با جام جهانی ۲۰۱۸

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از روز ۲۴ خرداد آغاز شد. ایران در جریان مرحله گروهی این رقابت‌ها با ثبت یک پیروزی، یک شکست و یک مساوی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به کار خود پایان داد. حذف آلمان مدافع قهرمانی جام جهانی و صدرنشین فهرست فیفا در مرحله گروهی، شاید نامنتظره‌ترین رویداد این دور از رقابت‌ها بود.

۲۲:۵۷ ۲۴.۴.۱۳۹۷

توییت علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی:
«با توجه به آفریقایی‌الاصل بودن دو سوم بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه باید گفت تیم قاره آفریقا با استفاده از چند بازیکن فرانسوی قهرمان جهان شد.»
مطهری پس از بازی فرانسه و برزیل هم متن مشابهی در اینستاگرام منتشر کرده بود که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد. توییت امشب او نیز واکنش‌های منفی فراوانی در پی داشته.

۲۲:۴۳ ۲۴.۴.۱۳۹۷

گروه پوسی رایت، مسئولیت پریدن چهار تماشاچی به داخل زمین در حین برگزاری فینال جام جهانی را به عهده گرفت.
این گروه مخالف ولادیمیر پوتین، سابقه حبس و حتی خوردن تازیانه در روسیه را دارند.
در جریان المپیک زمستانی، تصاویری منتشر شد که نیروهای تامین امنیت به چند نفر از اعضای این گروه، تازیانه می‌زنند.
شش سال قبل ماریا آلیوخینا و نادژدا تولوکونیکووا پس از آنکه آهنگی اعتراض‌آمیز به نام "دعای پانکی" را در یکی از کلیساهای مهم مسکو اجرا کردند، با اتهام "شرارت و نفرت مذهبی" دستگیر شدند.
در این آهنگ از حمایت کلیسای ارتودکس از ولادیمیر پوتین به شدت انتقاد می‌شد.
دو عضو دستگیر شده در حالی که تنها دو ماه از دوران حبس‌شان باقی مانده بود مشمول عفو ریاست‌ جمهوری شده و از زندان آزاد شدند.
ماریا آلیوخینا گفت آزادی‌شان اقدام تبلیغاتی از کرملین است. دیدگاهش نسبت به پوتین تغییر نکرده و اگر امکانش فراهم بود، تا پایان دوران محکومیتش در زندان می‌ماند.

۲۲:۲۶ ۲۴.۴.۱۳۹۷

برخورد گرم و دوستانه روسای جمهور فرانسه و کرواسی در حین بازی فینال جام جهانی در استادیوم لوژنیکی، بازتاب خبری گسترده‌ای در جهان داشت.
در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی نیز برخورد صمیمانه خانم کولیندا کیتاروویچ رییس جمهور کرواسی با بازیکنان و مربیان، انعکاس چشمگیری داشته.

۲۲:۲۳ ۲۴.۴.۱۳۹۷

اسپانیا به عنوان برنده جایزه بازی جوانمردانه در جام جهانی انتخاب شد. دوره گذشته کلمبیا به این عنوان دست یافته بود.
اسپانیا در سه بازی مرحله گروهی فقط یک کارت زرد توسط بوسکتس دریافت کرد. در مرحله حذفی نیز مقابل روسیه بعد از 120 دقیقه بازی، فقط یک کارت زرد توسط پیکه.

۲۲:۲۰ ۲۴.۴.۱۳۹۷

وینکو بگوویچ مربی اهل کرواسی دو دهه است در ایران مربیگری می‌کند، به زبان فارسی تسلط پیدا کرده. او سابقه سرمربیگری در پرسپولیس، فولاد خوزستان و تیم ملی امید را دارد.
بگوویچ موقع برگزاری بازی فینال جام جهانی مهمان شبکه ورزش صداوسیما بود. او هنگام دریافت توپ طلای جام جهانی توسط لوکا مودریچ می‌گریست.

۲۲:۱۰ ۲۴.۴.۱۳۹۷

هوگو لوریس دروازه‌بان تاتنهام و کاپیتان تیم ملی فرانسه، جام جهانی را از اینفانتینو رییس فیفا دریافت کرد و بالای سر برد.
او یک اشتباه بزرگ در فینال جام جهانی مرتکب شد که مانزوکیچ را به گل دوم کرواسی رساند.

۲۱:۵۷ ۲۴.۴.۱۳۹۷

کیلیان امباپه از فرانسه به عنوان بهترین بازیکن جوان، در این دوره از رقابت‌های جام جهانی انتخاب شد.

۲۱:۵۶ ۲۴.۴.۱۳۹۷

لوکا مودریچ از کرواسی بهترین بازیکن جام جهانی شد.
کاپیتان کرواسی توپ طلایی را به خود اختصاص داد. ادن هازارد از بلژیک و آنتوان گریزمان از فرانسه در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

۲۱:۵۵ ۲۴.۴.۱۳۹۷

تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیک به عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی معرفی شد و جایزه دستکش طلایی را نصیب خود کرد.

۲۱:۵۴ ۲۴.۴.۱۳۹۷

رافائل واران مدافع تیم ملی فرانسه به فهرست محدود بازیکنانی پیوست که در یک سال موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی می‌شوند. شامل سامی خدیرا، اولی هوینس، گرد مولر، فرانتس بکن‌بایر، هانس گئورگ شوارتزنبک، پل برایتنر، سپ مایر، کریستین کارمبئو و روبرتو کارلوس.

بیشتر

XS
SM
MD
LG