لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۱

ویدئو جنجالی نخست وزیر فنلاند؛ سانا مارین آزمایش مواد مخدر داد


سانا مارین (عکس از آرشیو)
سانا مارین (عکس از آرشیو)

سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، به دنبال انتشار ویدئویی جنجالی از حضور او در مهمانی، رقص و نوشیدن مشروبات الکلی روز جمعه اعلام کرد آزمایش مواد مخدر داده است.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر فنلاند تاکید کرد که مواد مخدر مصرف نکرده است.

ویدئویی که از این مهمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است خانم مارین را در حال رقص و آواز در برابر دوربین نشان می‌دهد. این میهمانی در منزل یکی از دوستان نخست‌وزیر فنلاند برگزار شده بود و سایر حاضران که از دوستان و آشنایان خانم مارین هستند در حال رقص و آواز خواندن هستند.

سانا مارین در یک کنفرانس خبری گفت: در روزهای اخیر، اتهامات عمومی بسیار جدی مبنی بر اینکه من در فضایی بوده‌ام که مواد مخدر مصرف می‌شده، یا این‌که خودم مواد مخدر مصرف کرده‌ام، مطرح شد.

نخست‌وزیر فنلاند اضافه کرده است: من چنین اتهاماتی را بسیار جدی می‌گیرم و با وجود این‌که درخواست انجام آزمایش مواد مخدر را ناعادلانه می‌دانم، اما برای دفاع قانونی از خود و رفع شبهات، امروز آزمایش مواد مخدر دادم که نتیجه آن طی یک هفته اعلام خواهد شد.

سانا مارین، رهبر حزب سوسیال دمکرات که در انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید و اکنون جوان‌ترین رئیس دولت در جهان محسوب می‌شود، طی روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای با درخواست انجام آزمایش مواد مخدر مواجه شده است.

سانا مارین در این کنفرانس خبری تاکید کرد که او هرگز مواد مخدر مصرف نکرده است و در مهمانی که در آن شرکت کرده بود، کسی را ندیده است که این کار را انجام دهد.

در حالی که بسیاری از سانا مارین به دلیل ترکیب شغل سختش با یک زندگی خصوصی فعال ستایش می‌کنند، برخی دیگر از تصمیم او برای اجازه انتشار دادن به چنین ویدئویی انتقاد کرده‌اند.

در همین حال، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان روز جمعه گفت که نخست وزیر فنلاند دلیل خوبی برای بیرون رفتن و جشن گرفتن داشت، زیرا کشورش در حال پیوستن به سازمان پیمان آتلانیتک شمالی،ناتو، است.

نخست وزیر لهستان در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره این ویدئوها گفت: نخست وزیر دلیلی برای خوشحالی دارد زیرا فنلاند به ناتو پیوست.

او اضافه کرد، بنابراین اگر به این مناسبت، نخست وزیر فنلاند کمی بیشتر فنلاندیا (ودکا) نوشید و به خاطر این رقصید، اتفاق وحشتناکی نیفتاده است.

خانم مارین که ۳۶ ساله است پیشتر در واکنش به انتقادات و در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های فنلاند گفته بود: «من زندگی شخصی دارم، زندگی حرفه‌ای و سیاسی دارم و در اوقات فراغت مثل زنان هم سن و سال خودم با دوستانم وقت می‌گذرانم و تفریح می‌کنم».

این نخستین بار نیست که تفریح خانم مارین بحث‌انگیز شده است. او ماه ژوئیه در یک جشنواره پرطرفدار موسیقی راک در فنلاند شرکت کرد.

در دسامبر گذشته نیز بدون تلفن همراه کاری خود تا ساعت چهار بامداد به کلوب‌های شبانه رفته بود و در نتیجه از هشدار کارمندان دفتر نخست‌وزیری در مورد تماس با یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ باخبر نشد. نتیجه آزمایش او منفی بود ولی به‌دلیل این سهل‌انگاری مجبور شد عذرخواهی کند.

با استفاده از رویترز و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG