لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۸

کارگر اخراجی شهر نودژ کرمان شهردار را با بنزین آتش زد


تصویری از خودروی شهردار نودژ
تصویری از خودروی شهردار نودژ

کارگر اخراجی شهرداری نودژ منوجان در استان کرمان تهدیدهای خود علیه شهردار را عملی کرد و با بنزین او را آتش زد.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، این کارگر که از اخراج خود عصبانی شده بود روی خودروی شهردار نودژ بنزین ریخت و ماشین را به آتش کشید در حالی که شهردار هم در خودرو بود.

ایرنا می‌نویسد، شهردار نودژ که دچار سوختگی شده است جهت مداوا به بیمارستانی در بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، اعزام شد.

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارش خود از این رخداد، فرد مهاجم را دارای اختلالات «روانی» توصیف کرده و از قول محمد حجتی‌پور فرماندار شهرستان منوجان نوشته که این کارگر پس از اخراج، اقدام به تهدید شهردار نودژ کرده بود.

به گفته آقای حجتی‌پور، این کارگر اخراجی صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند با حضور در دفتر شهردار بار دیگر اقدام به تهدید وی کرد، اما شهردار تهدیدهایش را جدی نگرفت و در نهایت این حادثه به وقوع پیوست.

گزارش تسنیم عنوان می‌کند که شهردار نودژ از ناحیه گردن و سر دچار سوختگی شده و پزشکان این سوختگی را از نوع درجه دو تشخیص داده‌اند، اما حال عمومی او خوب است.

مشخص نیست علت اخراج این کارگر چه بوده اما رئیس شورای شهر نودژ به باشگاه خبرنگاران گفته است که «این کارگر یکی از بی‌نظم‌ترین کارگران شهرداری بوده که چندین بار اخراج شده است».

وی همچنین اضافه کرده که «کارگر خاطی پس از این اقدام پا به فرار گذاشته و هم اکنون به دستور دادستان تحت پیگرد قانونی قرار دارد».

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نیز شدت سوختگی شهردار نودژ ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان شده است.

ماه‌های اخیر همراه اعتصابات و اعتراضات متعدد کارگران در ایران، گزارش‌هایی از خودکشی برخی کارگران بر اثر فشار معیشتی نیز منتشر شده است از جمله اوایل اسفند ماه علی نقدی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خودکشی کرد و درگذشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، تسنیم و باشگاه خبرنگاران جوان/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG