لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۰

حمله راکتی به پایگاه هوایی میزبان نیروهای آمریکایی در عراق پنج مجروح بر جای گذاشت


نیروهای آمریکایی در پایگاه البلد عراق
نیروهای آمریکایی در پایگاه البلد عراق

پایگاه‌ ‌هوایی البلد عراق که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند، شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین هدف حمله راکتی قرار گرفت و در جریان این حمله دو پیمانکار خارجی و سه سرباز عراقی زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که دو فروند از آن راکت‌ها به یک خوابگاه و رستوران کمپانی آمریکایی سالی‌پرت برخورد کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این رخداد را بر عهده نگرفته ‌است اما این گزارش می‌گوید که ایالات متحده به طور معمول گروه‌های عراقی مرتبط با ایران را مسئول حملاتی از این دست می‌داند.

پایگاه هوایی البلد محل استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ و چندین شرکت تعمیراتی با کارکنان عراقی و خارجی است.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن در ایالات متحده تاکنون حدود ۲۰ حمله با راکت یا بمب علیه منافع آمریکا در عراق رخ داده و از جمله پایگاه‌های نظامی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند هدف این حملات قرار گرفته است.

پیش از آن نیز در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده، از پاییز سال ۲۰۱۹ به این سو اماکن آمریکایی در عراق ده‌ها بار هدف حمله قرار گرفتند که در جریان آن دو شهروند آمریکایی و یک شهروند عراقی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که برخی از این حملات به گروه‌های شبه‌نظامی شیعی همراستا با ایران نسبت داده شده که از دولت بایدن می‌خواهند نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

روز چهارشنبه گذشته نیز یک پهپاد حامل مواد منفجره با فرودگاه اربیل عراق تصادم کرد، فرودگاهی که نیروهای اتئلاف به رهبری ایالات متحده در آن مستقر هستند. آن حمله تلفات جانی نداشت اما به یکی از ساختمان‌هایی که در بخش نظامی فرودگاه واقع شده بود، خسارت زد.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری فرانسه؛ س.ن
XS
SM
MD
LG