لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۶

وقوع سیل در ده‌ها شهر ایران در چند روز گذشته


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۶ استان در کشور از اول تا هفتم آبان درگیر سیل بوده‌اند.

مرتضی سلیمی روز سه‌شنبه، هفتم آبان، در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت که در ٣٧ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به ٧۵٣ نفر امدادرسانی شده‌ است.

به گفته آقای سلیمی، تعدادی از مناطق استان‌های آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌ جنوبی، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، قم، لرستان، مرکزی و همدان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی هستند.

در استان لرستان در حالی که هنوز مناطق آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه به صورت کامل بازسازی نشده‌اند، برخی از این مناطق بار دیگر طعمه سیل شده‌اند.

در همین حال حمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر در مجلس، گفت: «بارش‌های چند روز اخیر به جاده‌های روستایی و پل‌هایی که در سیل گذشته آسیب دیده بودند و هنوز به طور کامل بازسازی نشده‌اند، خسارت زده و بعضا آنها را تخریب کرده است.»

همچنین گزارش‌هایی درباره احتمال وقوع سیل در تهران منتشر شده است و محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت که روز چهارشنبه جلسه ستاد بحران استان برگزار خواهد شد.

فیلم‌هایی نیز از مسدود شدن تونل امیرکبیر تهران به دلیل بارش فراوان در روز دوشنبه گذشته منتشر شده است.

با این حال اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: «این انسداد نه به دلیل آب‌گرفتگی، که به دلیل حل مشکلات فنی که از قبل از بارندگی هم آغاز شده بود انجام شد و برای جلوگیری از ورود آب از بزرگراه امام علی به داخل تونل از تردد خودروها جلوگیری کردیم.»

در سیل فروردین‌ماه در تعدادی از استان‌های ایران حدود ۸۰ نفر کشته شدند.

پس از آن یک هیئت از سوی رئیس جمهور ایران برای تهیه گزارشی در این باره تشکیل شد.

بر اساس بخشی از گزارش این هیئت که روز سه‌شنبه در خبرگزاری ایسنا منتشر شده در این سیل‌ها بیش از ۶۰ هزار واحد شهری و روستایی تخریب شدند و بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

XS
SM
MD
LG