لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

لیگ قهرمانان آسیا؛ فولاد با پیروزی مقابل العین به مرحله گروهی صعود کرد


فولاد با نمایشی برتر و ثبت نتیجه یک طرفه ۴ بر صفر از سد رقیب خود گذشت.
فولاد با نمایشی برتر و ثبت نتیجه یک طرفه ۴ بر صفر از سد رقیب خود گذشت.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با غلبه بر العین امارات، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

این بازی در استادیوم ریاض عربستان برگزار شد و نماینده ایران با نمایشی برتر و ثبت نتیجه یک طرفه ۴ بر صفر از سد رقیب خود گذشت.

شاگردان جواد نکونام که نخستین تجربه آسیایی خود را به عنوان مربی پشت سر می‌گذاشت، با عبور از سد العین به دور گروهی صعود کردند.

فولاد خوزستان با تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن همگروه شده است. پیشتر تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور راهی مرحله گروهی شده بودند.

به این ترتیب ایران چهار نماینده در دور گروهی خواهد داشت. رقابت‌هایی که به صورت متمرکز به انجام خواهد رسید. نماینده چهارم ایران که در لیگ برتر نیز در جایگاه چهارم است، در لیگ داخلی نتوانسته بود چنین پیروزی مقتدرانه‌ای را رقم بزند.

در ترکیب فولاد محسن فروزان، عارف آقاسی، صالح حردانی (مجتبی نجاریان) مهران موسوی، مهران درخشان‌مهر، محمد آبشک (احمد عبدالله‌زاده) زبیر نیک‌نفس، آیاندا پاتوسی (صابر حردانی) فرشاد احمدزاده (حسین ابراهیمی) ساسان انصاری و لوسیانو پریرا (محمد میری) بازی کردند.

العین با سرمربیگری پدرو امانوئل پرتغالی و حضور بازیکنان مطرحی مانند اریک منزس و کایو از برزیل، شیوتانی از ژاپن و لابا از توگو به میدان آمده بود.

در نیمه نخست صالح حردانی که بارها با نفوذهایش بازیکنان العین را به زحمت انداخته بود، توانست دروازه خالد عیسی را باز کند تا تیمش برنده به رختکن برود.

هنوز چهار دقیقه از آغاز نیمه دوم نگذشته بود که لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا با ضربه سر، گل دوم را زد و خیال تیمش را راحت کرد.

فولاد که ادامه بازی را با آرامش بیشتری دنبال می‌کرد، در دقیقه ۵۵ توسط پاتوسی بازیکن اهل آفریقای جنوبی به گل سوم دست یافت. پاتوسی یک بار هم با ضربه زیبای ایستگاهی دروازه‌بان العین را وادار به پرواز کرد.

در دقیقه ۸۷ و با اشتباه خط دفاعی به هم ریخته العین، شیمبای برزیلی ۳۷ ساله، خودش را دو گله کرد و تیمش را به گل چهارم رساند. شیمبا گل‌هایش را در لیگ قهرمانان آسیا دو رقمی کرد و به عدد ۱۰ رساند.

مهم‌ترین موقعیت العین در دقیقه ۸۰ به دست آمد و مهاجم توگویی در موقعیت تک به تک مقهور فروزان شد و نتوانست از سنگینی شکست تیمش بکاهد.

سایت ورزش سه در شرح این مسابقه نوشته است که فولاد با پیروزی ۴ بر صفر، انتقام باخت ۶ بر یک استقلال را از العین گرفت. چهار سال پیش شاگردان علیرضا منصوریان شکست سختی را در برابر العین متحمل شدند.

امانوئل سرمربی العین در نشست خبری گفت: «مسئولیت شکست را می‌پذیرم و با چنین نتیجه‌ای، حرفی برای گفتن ندارم. فولاد در ضربات کاشته و استفاده از موقعیت‌ها، بهتر از ما کار کرد».

از تیم فولاد، خوسو سسما مربی بدنساز اسپانیایی این تیم در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی حضور یافت. او گفت: پسر کوچکم هفته پیش با موتور تصادف کرد و این پیروزی را به او تقدیم می‌کنم.

سسما درباره مرحله گروهی گفت: الوحدات اردن را تا حدی می‌شناسیم، ولی السد را خیلی بیشتر. سال‌ها با ژاوی در لالیگا رقابت داشته‌ام. درباره بهترین تیم‌های آسیا حرف می‌زنیم و می‌دانیم بازی‌های سختی داریم اما با سری بالا به میدان خواهیم رفت.

XS
SM
MD
LG