لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۷

رئال مادرید برای سیزدهمین بار فاتح جام قهرمانی اروپا شد


رئال مادرید با پیروزی ۳-۱ مقابل لیورپول برای سیزدهمین بار جام قهرمانی اروپا را نصیب خود کرد.

در فینال پر التهاب کی‌یف، لیورپول شروع بهتری داشت با پرس سنگین از زمین حریف، توپ و میدان را در اختیار گرفت.

سرخپوشان که آخرین بار سال ۲۰۰۵ جام را برده‌اند، در دقیقه ۲۸ با بدترین اتفاق ممکن مواجه شدند. لحظه‌ای که سرنوشت جام قهرمانی را رقم زد.

کتف محمد صلاح ستاره مصری لیورپول و آقای گل لیگ برتر با خطای راموس دچار مصدومیت شدید شد تا با تعویض اجباری، جایش را به آدام لالانا بدهد.

این حادثه، روند بازی را به سود رئال تغییر داد. شوک بزرگی به لیورپول وارد شد و نظم هجومی این تیم را کاملاً به هم ریخت.

زیدان هم در دقیقه ۳۵ مجبور شد دست به تعویض بزند و ناچو را به جای کارواخال مصدوم به زمین بفرستد.

نیمه اول بدون گل تمام شد. نیمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴۸ ضربه ایسکو به تیر خورد.

سه دقیقه بعد روی اشتباه باور نکردنی کاریوس، رئال به گل رسید. دروازه‌بان لیورپول قصد داشت توپ را با دست به جریان بیاندازد اما در عمل، به بن‌ زما پاس گل داد تا شوک دیگری به تیمش وارد شود.

لیورپول چهار دقیقه بعد روی کرنر ارسالی، توسط سادیو مانه به گل تساوی رسید اما با این گل هم تغییری در آشفتگی تاکتیکی این تیم پدید نیامد.

رئال مادرید در دقیقه ۶۴ روی ارسال مارسلو از سمت چپ، با قیچی بسیار زیبای گرت بیل به گل دوم رسید.

بیست دقیقه بعد و در حالی که حملات سردرگم لیورپول راه به جایی نمی‌برد و فقط یک بار تیر عمودی را لرزانده بود، رئال مادرید توانست گل سوم را بزند که حکم تیر خلاص را داشت.

باز هم گرت بیل با اشتباه باور نکردنی کاریوس، توپ را به تور رساند. او با شب درخشان خود، فصل نه چندان خوبی که سپری کرده بود را به بهترین وجه ممکن جبران کرد.

رئال مادرید برای سومین بار متوالی و هر سه بار با زیدان، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. این چهارمین قهرمانی رئال در پنج سال گذشته بود.

رئالی‌ها برای سیزدهمین بار توانستند قهرمان اروپا شوند و با فاصله‌ای چشمگیر، پرافتخارترین تیم اروپا هستند. آث میلان با هفت قهرمانی در رده دوم است.

زیدان طی دو سال و چهار ماه سرمربیگری در رئال مادرید، توانسته ۹ جام قهرمانی را تجربه کند. یعنی یک جام در هر سه ماه و نیم!

کریستیانو رونالدو نیز برای چهارمین بار با پیراهن رئال توانست به قهرمانی اروپا برسد. با احتساب یک قهرمانی در منچستریونایتد، او تاکنون پنج جام قهرمانی را در لیگ قهرمانان بالای سر برده.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول برای سومین بار در فینال جام‌های اروپایی ناکام ماند. یک بار با دورتموند در لیگ قهرمانان مقابل بایرن، دو بار هم با لیورپول در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان مقابل سویا و رئال.

پس از بازی، اخبار ضد و نقیضی درباره مصدومیت شدید صلاح و جدایی رونالدو از رئال منتشر شد.

آخرین خبرها حاکی است صلاح با دو هفته استراحت، به جام جهانی می‌رسد. رونالدو هم اعلام کرد پس از پیوستن به اردوی تیم ملی پرتغال، درباره آینده‌اش نظر قطعی خواهد داد.

XS
SM
MD
LG