لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۶

مکرون در واکنش به اعتراضات در فرانسه وعده کاهش مالیات‌ها را داد


نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت امانوئل مکرون در فرانسه همچنان زیر ۳۰ درصد است
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت امانوئل مکرون در فرانسه همچنان زیر ۳۰ درصد است

رئیس جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در واکنش به ماه‌ها اعتراضات خیابانی در این کشور وعده داد که مالیات بر درآمدها را به‌طور چشم‌گیری کاهش خواهد داد.

امانوئل مکرون در کنفرانسی خبری که در کاخ الیزه برگزار شد، اظهار داشت: «من به دنبال کاهش مالیات‌ها برای کسانی هستم که کار می‌کنند و می‌خواهیم که مالیات بر درآمدها را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم.»

به گفته وی، این کاهش مالیاتی به میزان پنج میلیارد یورو خواهد بود که از طریق حذف امتیازات مالیاتی برای شرکت‌ها، افزایش ساعات کاری و کاهش مخارج عمومی تامین می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه زمستان گذشته، زمانی که یک ماه از آغاز اعتراضات جلیقه زردها در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه می‌گذشت، وعده افزایش حداقل دستمزدها و کاهش مالیات‌ها را داده بود که ۱۰ میلیارد دلار یورو برآورد می‌شد.

وی روز پنج‌شنبه بر عزم خود برای شتاب بخشیدن به برنامه اصلاحات در کشور تاکید کرد، اما در عین حال گفت که این برنامه باید به شیوه‌ای پیش برود که پیامدهای منفی نداشته باشد.

امانوئل مکرون ۴۱ ساله که در سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری رسید، این باور را به وجود آورده بود که روح تازه‌ای در کالبد جامعه فرانسه خواهد دمید، اما ریاست جمهوری وی در طول شش ماه گذشته به شدت تحت الشعاع جنبش ضددولتی بوده است که علیه نابرابری اجتماعی و شیوه دولت مداری او شکل گرفت.

آقای مکرون در اظهارات خود خواستار بازگشت نظم عمومی به جامعه فرانسه شد و اهمیت آن را فراتر از هر مسئله‌ای دانست. وی همچنین عنوان کرد که قصد دارد مدرسه عالی ملی علوم اداری فرانسه را تعطیل کند، دانشگاهی که ژنرال دوگل سال ۱۹۴۵ آن را بنیان گذاشت و در طول زمان بسیاری از دولتمردان شاخص فرانسه از آن فارغ التحصیل شده‌اند از جمله خود امانوئل مکرون. این مدرسه عالی نماد نخبه‌سالاری فرانسه محسوب می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورش نیاز دارد این نهاد را در کنار برخی نهادهای دیگر، حذف کند و چیز دیگری به جای آنها بسازد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت امانوئل مکرون در فرانسه همچنان زیر ۳۰ درصد است در حالی که محبوبیت او در روزهای آغازین ریاست جمهوری محبوبیت ۶۰ درصد بود.

منبع: خبرگزاری فرانسه؛ س.ن

XS
SM
MD
LG