لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

پرونده قتل یک معلم در پاریس؛ فرانسه ۲۳۱ مظنون افراط‌گرا را اخراج می‌کند


دولت میانه‌روی امانوئل مکرون تحت فشار احزاب محافظه‌کار و راستگرایان قرار دارد تا موضع سخت‌تری علیه افراط‌گرایان خارجی بگیرد
دولت میانه‌روی امانوئل مکرون تحت فشار احزاب محافظه‌کار و راستگرایان قرار دارد تا موضع سخت‌تری علیه افراط‌گرایان خارجی بگیرد

یک مقام پلیس فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که دولت این کشور در پی قتل فجیع معلمی در حومه پاریس به دست یکی از اسلام‌گرایان مهاجر در صدد است تا ۲۳۱ فرد خارجی را که در فهرست مظنونین با گرایش‌های دینی افراطی قرار دارند، اخراج کند.

خبرگزاری رویترز نوشت، وزارت کشور فرانسه که مسئول اخراج خارجی‌هاست درباره این گزارش که ایستگاه رادیویی یوروپ ۱ آن را پخش کرده است، واکنشی نشان نداد.

فرانسه در تعریف خود از افراط‌گرایان آنها را کسانی معرفی می‌کند که تمایل دارند برای عضویت در گروه‌های تروریستی به خارج بروند یا می‌خواهند درگیر فعالیت‌های تروریستی در داخل کشور بشوند.

دولت میانه‌روی امانوئل مکرون تحت فشار احزاب محافظه‌کار و راستگرایان افراطی قرار دارد تا موضع سفت و سخت‌تری درباره افرادی بگیرد که می‌توانند تهدیدی امنیتی تلقی شوند.

بر اساس گزارش یوروپ ۱، دارمنیان، وزیر کشور فرانسه، ظهر یکشنبه در نشستی با حضور روسای پلیس شهرها از آنها خواسته که فرایند اخراج افراط‌گرایان خارجی را آغاز کنند.

این گزارش می‌گوید که از این مظنونین ۱۸۰ نفر آنها اکنون در زندان هستند و ۵۱ نفر دیگر نیز قرار است طی ساعات آتی بازداشت شوند.

یوروپ ۱ می‌افزاید که دارمنیان همچنین به بخش‌های مختلف وزارت کشور دستور داده که درخواست متقاضیان پناهندگی به فرانسه را دقیق‌تر بررسی کنند.

فرد مظنون به قتل معلم فرانسوی در حومه پاریس متولد روسیه و چچن‌تبار است. اقدام او که با فریاد الله اکبر سر معلم فرانسوی را برید، انزجار جهانی را به دنبال داشته است.

مقتول با نام «ساموئل پتی»، معلم ۴۷ ساله تاریخ در یکی از دبیرستان‌های حومه پاریس بود که چند روز پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام، خارج از مدرسه و در روز روشن با چاقو به قتل رسید.

XS
SM
MD
LG