لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۴

رکورد جدید «بازی تاج و تخت»؛ ۳۲  نامزدی در جوایز امی


«بازی تاج و تخت» پر جایزه‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تقریبا هفتاد ساله جوایز امی است
«بازی تاج و تخت» پر جایزه‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تقریبا هفتاد ساله جوایز امی است

فصل جدید مجموعه «بازی تاج و تخت» با نامزدی در ۳۲ رشته رکورد جوایز امی برای مجموعه‌های تلویزیونی درام را شکست.

هر چند پایان پر دست انداز فصل جدید موجب خشم هواداران «بازی تاج و تخت» شد ولی اين محصول شرکت «اچ بی‌او» در رقابت برای دریافت جوایز امی که اسکار تلویزیون تلقی می شود در صدر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مجموعه تلویزیونی «خانم میزل شگفت انگیز» محصول شرکت نتفلیکس، درام کمدی در مورد یک زن خانه دار در دهه پنجاه میلادی با کسب نامزدی دررشته در مقام دوم قرار دارد.

«بازی تاج و تخت» پر جایزه‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تقریبا هفتاد ساله جوایز امی است و تاکنون در مجموع ۱۶۱ بار نامزد دریافت این جوایز شده است.

این مجموعه امسال رکورد قبلی نامزدی در جوایز امی را شکست که تاکنون در اختیار مجموعه تلویزیونی «ان وای پی دی بلو» و مربوط به سال ۱۹۹۴ بود.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون، در بخش بازیگران اصلی زن و مرد و هشت بازیگر دیگر این مجموعه در بخش بازیگران نقش مکمل نامزد شدند.

«چرنوبیل» مجموعه درام دیگری که آن هم محصول شرکت «اچ بی‌او» است با نامزدی در ۱۹ رشته در مقام سوم قرار گرفت.

یکی از محصولات تلویزیونی که دست خالی از مراسم بازگشت «تئوری بینگ بنگ» محصول پر طرفدار شبکه ان بی‌سی بود که نه در بخش مجموعه‌های کمدی و نه بازیگران کمدی نامزد نشد.

خبرگزاری فرانسه می افزاید فهرست نامزدهای جوایز امی نشان می دهد که امسال شرکت «اچ بی‌او» باری دیگر صدرنشینی را از نتفلیکس بازپس گرفته است. سال گذشته نتفلیکس به ۱۷ سال احاطه کامل « اچ بی‌او» در این جوایز پایان داد.

امسال محصولات شرکت «اچ بی‌او» در مجموع در ۱۳۷ مورد و محصولات نتفلیکس در ۱۱۷ رشته نامزد شده اند که برای هر دو شرکت رکورد جدیدی است و نشان می دهد که این دو احاطه خود بر محصولات تلویزیونی موفق را تقویت کرده اند.

شرکت ان بی‌سی نیز با ۵۸ نامزدی در مقام بعدی قرار دارد.

«آمازون پرایم » نیز امسال بر موفقیت خود افزود و محصولات آن در ۴۷ رشته نامزد شدند که دو برابر دستاورد سال گذشته است.

XS
SM
MD
LG