لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

یک شرکت خودروسازی آلمان، ایران را بزرگترین بازار رو به رشد منطقه می داند


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

شرکت خودروسازی آلمانی «مان» از ایران به عنوان بزرگترین بازار رو به رشد در منطقه یاد کرد.

این شرکت چندملیتی که تولید کننده موتور دیزل و ماشین آلات سنگین است، اعلام کرد که در حال گسترش فعالیتش در ایران است.

«گالف نیوز» به نقل از گابی هانا، معاون رئیس و مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت مان، نوشت:«ما در ایران بسیار فعال هستیم و شرکت خود به نام "مان ایران پاور" را دوباره راه اندازی کرده ایم. ما در حال تاسیس یک کارگاه هستیم که درآن موتورها و توربین ها طراحی و آزمایش می‌شوند».

شرکت مان، بخشی از گروه «فولکس واگن» است. این شرکت قرار است صادرات خودرو به ایران را پس از ۱۷ سال وقفه و با در نظر گرفتن تمام مقررات مربوط به تجارت با ایران از سر بگیرد.

به گفته گابی هانا، «اگر مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، ایران را به عنوان یک بازار بزرگ می‌بینیم. این کشور بزرگترین بازار رو به رشد برای ماست».

اووه لاوبر، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در ایران گفته است:«ایران بازار بسیار مهمی پیش از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور بود».

او افزود: «طی چند سال اخیر، هیچ سرمایه گذاری انجام نگرفته است و البته در زمان تحریم‌ها، ما قادر به ارائه خدمت به مشتریان‌مان نبودیم.»

با این وجود، به دلیل محدودیت تجارت با ایران، این کشور وادار شد تا با چین و کره جنوبی وارد معامله شود.

به گفته هانا، در حالی که فرصت تجارت در ایران وجود داشت، لزوم پذیرفتن محدودیت‌ها به شدت سرعت تجارت را کم کرده بود.

او افزود:«تا زمانی که ایران بخش بانکداری خود را سر و سامان ندهد مشکلات باقی خواهند ماند».

آقای لاوبر هم به فاینانس و دریافت پول از ایران به شکل قانونی به عنوان مهمترین موضوع اشاره کرد.

بر اساس گزارش وب سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، حدود یک ماه پیش با اشاره به این موضوع که ایران در چهار ماه نخست سال جاری که نسبت به چهار ماه سال گذشته،‌۲۰ درصد رشد تولید را در صنعت خودروسازی داشت، گفته بود: پیش بینی می‌کنیم که ظرف پنج سال آینده به تولید سه میلیون خودرو در سال برسیم.

گزارش انجمن خودروسازان ایران نشان می دهد در چهار ماه نخست سال جاری، ۴۳۴ هزار و ۲۹۵ دستگاه انواع خودروي سواری، ‌وانت و تجاری در ایران توليد شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۶ درصد رشد نشان می‌دهد. براساس اين گزارش، در تیر ماه سال جاری، خودرو سازان ایرانی ۱۲۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه انواع خودرو توليد كردند.

سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسیله نقلیه موتوری اعلام کرده است ایران هجدهمین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG