لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۳

پلیس آلمان: یک پرستار دست‌کم جان ۹۰ بیمار را گرفته است


پلیس آلمان پس از سه سال تحقیق درباره اتهام های پرستار مردی که در یک بیمارستان در شمال آلمان، شماری از بیماران را کشته است، روز دوشنبه ششم شهریور اعلام کرد که احتمالا شمار بیمارانی که به دست این مرد کشته شده اند، دست‌کم به ۹۰ تن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نیلز هـُـوگل» پرستار مردی است که در بخش اورژانس دو بیمارستان در شمال آلمان کار می‌کرده است.

وی که اکنون ۴۰ ساله است، بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی، زمانی که در بیمارستانی درشهر کوچک «دِ لمِن هُـرست» نزدیک شهر «برمن» در شمال آلمان، کار می‌کرد، شش بیمار را با تزریق داروهایی مانند «کالیوم» به حالت تشنج و در وضعیتی خطرناک قرار داده بود که در دو مورد، دو بیمار جان سپردند.

این پرستار در سال ۲۰۱۵ میلادی به جرم کشتن دو تن، تلاش برای کشتن دو تن و مجروح کردن شدید دو فرد دیگر به حبس ابد محکوم شد.

انگیزه این پرستاراین بوده که با تزریق داروهای التهاب آورقلبی به بیماران وضعیت جسمانی آنان را به حالتی خطرناک سوق می‌داد و پس از به هم خوردن حال بیماران و تشنج شان، آنان را نجات دهد تا خود را قهرمانی جلوه دهد که بیماران را در لحظه مرگ نجات می‌دهد که البته همیشه این قهرمان سازی موفق نبوده و بیماران به علت تزریق این داروها جان سپرده اند.

این پرستار اما پیش از کار در این بیمارستان در بیمارستان دیگری در شهر «اُلدِن بورگ» در شمال آلمان کار می‌کرده است. رئیس پلیس این شهر روز دوشنبه اعلام کرد که پس از سه سال تحقیق و نبش قبر ۱۳۰ جسد، در ۸۴ جسد، بقایای داروهایی که این پرستار به بیماران تزریق می‌کرد را پیدا کرده است.

پلیس همزمان اعلام کرد که احتمالا شمار کسانی که به دست این پرستار کشته شده اند از ۸۴ تن هم خیلی بالاتر بوده است چون بسیاری از بیماران این دو بیمارستان پس از مرگ سوزانده شده اند و احتمال نبش قبر و تحقیق بر روی جسد آنان از بین رفته است.

این پرستارخود در سال ۲۰۱۴ میلادی در زندان به یک هم‌بند خود گفته بود از ۵۰ به بالا، دیگر شمردن شمار قربانیانش را متوقف کرد. هم‌بند دیگری به پلیس گفته است که این پرستار درزندان به او گفته بود که او احتمالا بزرگترین قاتل سریالی در آلمان پس از جنگ دوم جهانی بوده است.

با وجودی که پلیس و مقام های قضایی از روز اول تحقیقات، اعتراف های این پرستار مبنی بر قتل شماری از بیماران را باورنکرده بودند، اما اکنون می گویند از ابعاد جنایات وی حیرت زده هستند.

پلیس از بی توجهی مسئولین این بیمارستان‌ها هم اظهار تعجب کرده است که با وجودی که بیشترین مرگ بیماران در شیفت های کاری این پرستارروی داده بود، مدیریت و پزشکان این بیمارستان‌‌ها بدون داشتن حساسیت لازم بی تفاوت بودند و عملا سال‌ها دست او را برای کشتن بیماران باز گذاشته بودند.

XS
SM
MD
LG