لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۹

شمار قربانیان کرونا در جهان از یک میلیون نفر گذشت


آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان شامگاه دوشنبه ۷ مهر از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

خبرگزاری آلمان بر اساس وبسایت این دانشگاه که از مراجع اصلی آمار مربوط به بیماری کووید-۱۹ است گزارش داد که بیش از ۳۳.۲ میلیون نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند، اگرچه احتمال می‌رود آمار واقعی بیشتر از این باشد چرا که بسیاری از موارد ثبت نشده است.

ایالات متحده در میان همه کشورهای جهان با بیش از ۲۰۵ هزار مورد مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا بالاترین آمار را دارد. همچنین در این کشور بیش از ۷.۱ میلیون نفر تاکنون به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، با توجه به میزان جمعیت کشورها، نرخ مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی بالاتر از ایالات متحده است به طوری که از هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا تاکنون ۶۳ نفر جان باخته‌اند اما این آمار در بریتانیا و اسپانیا ۶۷ نفر است.

همچنین تاکنون در برزیل و هند به ترتیب ۱۴۲ هزار و ۹۵ هزار مورد مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا گزارش شده است. آمار رسمی در ایران نیز شمار قربانیان ویروس کرونا را ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر نشان می‌دهد، اما کارشناسان تردیدهایی درباره صحت این آمار دارند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه آمار یک میلیون مرگ و میر را «ناامیدکننده» خواند و تاکید کرد که جامعه جهانی باید از اشتباهات خود در این مورد درس بگیرد.

به گفته وی، آنچه در مهار ویروس کرونا اهمیت دارد رهبری مسئولیت‌پذیر، علم و همکاری با یکدیگر است و در برابر آنها، اطلاعات غلط است که به مرگ و میر منجر می‌شود.

XS
SM
MD
LG