لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

«گوپرو» سری هفت؛ بهترین تثبیت‌‌کننده‌ تصویر؟


شرکت «گو پرو» که در زمینه ساخت دوربین‌های کوچک در جهان از قوی ترین شرکت‌ها محسوب می‌شود، سری هفتم محصولات خود را معرفی کرده است. این دوربین را می‌توان بهترین محصولی دانست که تا کنون در این زمینه ساخته شده است. «گو پرو» سعی کرده بسیاری از بخش‌های این دوربین را مانند پردازنده آن بصورت اختصاصی تولید کند.

شرکت «گو پرو» موفق شده است طی ۹ ماه، بیش از ۳۰ میلیون دوربین اکشن کم هیرو بفروشد. در میان دوربین‌های پر فروش این شرکت، اکشن کم هیرو پنج بیشترین فروش را داشته است و حالا معرفی این محصول جدید می‌تواند سبب افزایش فروش این شرکت شود.

دوربین‌های اکشن‌کم سری هیرو هفت شامل سه دوربین با نام‌های هیرو ۷ سیاه، هیرو ۷ سفید و هیرو ۷ نقره‌ای است.

هیرو ۷ سیاه، بهترین دوربین ساخته شده توسط این شرکت تا کنون است و از نظر ویژگی‌های تثبیت‌‌کننده‌ تصویر ویدیویی، توسعه قابل‌توجهی داشته است. این دوربین مجهز به ویژگی جدیدی به نام HyperSmooth شده است. این شرکت می‌گوید HyperSmooth، بهترین تثبیت‌ ‌کننده تصویر (استابلایزر) موجود در دوربین‌های عکاسی است. البته نمی‌توان مستقلا این ادعا را ثابت کرد اما تصاویر منتشر شده از سوی این شرکت نشان دهنده تصاویری با تکان‌های حداقلی در شرایط پر از لرزش است.

«گو پرو» گفته است افراد مختلف می‌توانند از مزیت لرزشگر تصویر استفاده کنند بدون آنکه پول اضافی برای خرید لرزشگیرهای مکانیکی هزینه کنند. این قابلیت جدید در زیر آب هم عمل می‌کند و در برابر ضربه و یا باد شدید هم توانایی کارکردن دارد.

هیرو ۷ سیاه توانایی استریم ویدئویی را دارد عاملی که برای فعالان در شبکه‌های اجتماعی یک مزیت محسوب می‌شود تا تصاویر خود را بصورت مستقیم با یک دوربین با کیفیت مناسب روی شبکه‌های اجتماعی قرار دهند. با این دوربین می‌توان به صورت افقی و عمودی فیلم‌برداری یا عکس‌برداری کرد. این ویژگی نشان می‌دهد گوپرو این دوربین‌ را طوری طراحی کرده که برای شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام کاربردی باشد. از طرفی ویژگی جدیدی برای فیلم‌برداری ۱۵ یا ۳۰ ثانیه‌ای و اشتراک‌گذاری راحت‌تر در شبکه‌های اجتماعی به دوربین افزوده شده‌است.

هیرو ۷ سیاه، توانایی تولید فیلم‌های سریع در حال حرکت با نام «تایم‌رپ» را دارد. این خصوصیت می‌تواند زمینه فضاسازی مناسب را به هنرمندان در تولید آثار خود بدهد.

هیرو ۷ سیاه از نمایشگر لمسی ۲ اینچی استفاده می‌کند وعکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ویدئوهای فور کی با قابلیت ۶۰ فریم در ثانیه می‌گیرد در حالت فول اچ دی هم این دوربین تا ۲۴۰ فریم در ثانیه را می‌تواند ثبت کند.

این محصول ضد آب است و تا عمق ۱۰ متری می‌توان با آن فیلمبرداری و عکاسی کرد. این دوربین به سیستم کنترل صدا مجهز است و می‌توان در آن ورودی‌های صدا را کنترل کرد با توسعه الگوریتم‌های مختلف هیرو هفت می‌تواند عکس‌های اچ دی آر بهتری بگیرد. در عکاسی اچ دی آر، سیستم با گرفتن چند عکس و پردازش در پردازنده دوربین، بهترین شرایط نوری بین نورهای شدید و مناطق تاریک و کم نور را بدست می‌آورد.

هیرو هفت نقره‌ای دیگر محصول شرکت «گو پرو» است که قیمت کمتری دارد و برخی قابلیت‌ها نیز در این دوربین نسبت به نمونه سیاه ضعیف‌تر است به عنوان مثال این دوربین می‌تواند عکس‌های ده مگا پیکسلی بگیرد در حالی که نمونه سیاه می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت کند. هیرو ۷ نقره‌ای مثل مدل هیرو ۷ سیاه دارای تثبیت‌کننده‌ی HyperSmooth است ولی با آن نمی‌توان استریم ویدئویی زنده گرفت این دوربین قابلیت ثبت تصاویر اچ دی آر را هم ندارد.

هیرو هفت سفید ارزان‌ترین مدل نسل جدید دوربین‌های «گو پرو» است. این دوربین ساده‌ و ارزان‌ بر خلاف دیگر دوربین‌های «گو پرو» دارای جی پی اس نیست و با آن می‌توان عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی و فیلم‌های فول اچی دی گرفت. البته این دوربین همچنان ضد آب و ضد ضربه است و تا عمق ۱۰ متری می‌توان از استفاده کرد.

دوربین هیرو ۷ سفید که ارزان ترین محصول جدید گوپرو است ۱۹۹ دلار قیمت دارد. هیرو ۷ نقره‌ای با قیمت ۲۹۹ دلار و هیرو ۷ سیاه قیمت ۳۹۹ دلاری دارد.

در زمینه طراحی همچنان اتفاق جدیدی در نسل هفتم رخ نداده است این دوربین اندازه نزدیکی با نسل قبلی خود یعنی هیرو ۵ و هیرو ۶ دارد. البته این شاید برای کسانی که مدل‌های قبلی را دارند خبر خوبی باشد چون از تجهیزات جانبی مدل‌های قبلی در این مدل هم می‌توان استفاده کرد.

XS
SM
MD
LG