لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۱

سخنگوی دولت ایران: استعفای حسن روحانی طرفدار ندارد


به گفته علی ربیعی، برخی از افراد ایده استعفای دولت را از «منظر اعتراضی» مطرح می‌کنند.
به گفته علی ربیعی، برخی از افراد ایده استعفای دولت را از «منظر اعتراضی» مطرح می‌کنند.

سخنگوی دولت حسن روحانی گزارش‌ها درباره پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهوری به حسن روحانی برای استعفا از مقام خود را تکذیب کرد و گفت: «به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس‌جمهوری و کناره‌گیری دولت مطرح نشده و طرفدار هم ندارد».

علی ربیعی روز دوشنبه ۲۵ آذر در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که اسحاق جهانگیری این ایده را ندارد و «به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس‌جمهوری مطرح نیست».

به گفته آقای ربیعی، برخی از افراد ایده استعفای دولت را از «منظر اعتراضی» مطرح می‌کنند و معتقدند «حالا که نمی‌گذارند دولت کار خودش را انجام بدهد، دولت کنار برود و بگذارد کسانی که مدعی هستند بر سر کار بیایند».

وی گفت که گروه دیگری از مطرح‌کنندگان این ایده، مخالفان «سنتی و دیرین دولت هستند» و «می‌گویند هر چه زودتر دولت کنار برود تا آنها بتوانند زودتر دولت را به‌دست بگیرند».

سخنگوی دولت حسن روحانی تاکید کرد که «این روزها خواهد گذشت» و دولت «همه تلاش خود را برای عبور از این روزها به کار خواهد گرفت».

برخی از سایت‌های اصول‌گرا در روزهای گذشته مدعی شده بودند که اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، پیشنهاد داده بود که او استعفا دهد.

عباس عبدی، فعال سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان، هم پیشنهاد کرده بود که حسن روحانی استعفا داده و انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس همزمان برگزار شود.

آقای عبدی در دولت دوم محمد خاتمی نیز پیشنهاد کرده بود که اصلاح‌طلبان از سمت‌های خود استعفا دهند و این ایده به «خروج از حاکمیت» مشهور شد.

با این حال آقای عبدی گفته که ایده‌اش درباره استعفای روحانی متفاوت با ایده «خروج از حاکمیت» است.

وی اظهار داشت: این پیشنهاد را با هدف «پرهیز از تنش و شکاف غیر قابل قبول در ساخت رسمی کشور» مطرح کرده است.

در واکنش به این پیشنهاد عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، در صفحه توئیتر خود نوشت که «استعفای روحانی مطالبه انقلابیون نیست».

وی افزود: «علت اصرار همراهان روحانی بر استعفا، فاصله‌گذاری تصنعی برای انتخابات به خاطر دستان خالی است».

در حالی که رهبر جمهوری اسلامی از طرح افزایش قیمت بنزین به صراحت دفاع کرده است، برخی از اصول‌گرایان و نمایندگان مجلس دولت را در این زمینه «مقصر» اعلام کرده‌اند.

در اعتراض‌های پس از افزایش قیمت بنزین در هفته آخر آبان، صدها نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

XS
SM
MD
LG