لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۵

واکنش حسین کروبی به اظهارات باهنر درباره دلیل عدم رفع حصر: به دروغ‌گویی افتاده‌اند


همزمان با حمایت یک نماینده مجلس از درخواست میرحسین موسوی برای انتشار مذاکراتش با آیت الله خامنه‌ای، فرزند مهدی کروبی سخنان محمدرضا باهنر درباره توقف تصمیم رفع حصر به دلیل نامه مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت که به دلیل توجیه‌ناپذیر بودن حصر « به دروغ‌گویی افتاده‌اند».

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس نهم، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که سال گذشته موضوع حصر تقریبا در حال حل شدن بود اما آقای کروبی آن نامه را نوشت.

مهدی کروبی در نامه یادشده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را مسئول وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران دانسته و خواستار آن شده بود که «زمینه را برای اصلاح ساختاری نظام فراهم آورد».

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس و عضو حزب اعتماد ملی، در توئیتر خود سخنان محمدرضا باهنر را رد کرد.

وی نوشت: «به عنوان کسی که از ابتدای مجلس دهم پیگیر پرونده حصر بوده و ملاقات‌های متعددی رادراین زمینه داشته‌ام، می‌گویم که به نظر می‌رسد جنابعالی در جریان پشت پرده پرونده حصر نیستید».

درهمین حال حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در مصاحبه با وب‌سایت جماران ادعای آقای باهنر را «فرار به جلو» خواند و گفت که ادامه حصر را «توجیه‌ناپذیر می‌دانند لذا به دروغ و خلاف‌گویی افتاده‌اند».

وی تاکید کرد که دلیل زندانی شدن آقای کروبی در حکومت شاهنشاهی این بوده که که «مردم بتوانند حرف خود را بزنند».

فرزند مهدی کروبی اضافه کرد: «حالا بعد از ۴۰ سال که از انقلاب گذشته بگویند آزادی شما منوط است به اینکه صحبت نکنید. این حرف بسیار زشت و غیرمنطقی است».

پیش از این نیز مجتبی ذوالنوری، عضو جبهه پایداری در مجلس، نیز گفته بود که پس از نامه مهدی کروبی به آیت‌الله خامنه‌ای « تمام گشایش‌هایی» که درباره رفع حصر در جریان بود «به بن‌بست خورد».

با این حال حسین کروبی این ادعا را رد کرده و گفته بود که مادرش در این باره به مقام‌های امنیتی گفته است: «اگر صداقتی در گفتارتان هست پس به حصر مهندس موسوی و خانم رهنورد که نامه‌ای ننوشته‌اند پایان دهید».

در روزهای گذشته نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ادعاهایی را علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح کرده‌اند.

در همین حال وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی فیلمی منتشر نشده از سخنان او در ۳۰ تیر ۸۸ در دیدار با تعدادی از روحانیون را منتشر کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار می‌گوید که فردی را به نزد میرحسین موسوی فرستاده است. وی می‌گوید: «گفتم یک تَنبُّهی (هشداری) می‌دهیم و او (میرحسین موسوی) عقب می‌کشد، ...اما آقای موسوی گفته بود که انتخابات باید ابطال شود، من واقعا متحیر شدم».

میرحسین موسوی در واکنش به این کلیپ خواستار آن شده که نوار مذاکراتش با رهبر جمهوری اسلامی منتشر شود.

در همین حال احمد مازنی نماینده تهران نیز از این خواسته حمایت کرده و گفته که پخش این مذاکرات می تواند به شفافیت فضای سیاسی کمک کند.

درخواست میر حسین موسوی در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشته است. برخی از کاربران توئیتر از این درخواست حمایت کرده‌اند و برخی نیز خواستار انتشار جزئیات این مذاکرات توسط آقای موسوی شده‌اند.

براساس گزارش وب‌سایت جماران،شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا / ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG