لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

هاشمی شاهرودی برای «تکمیل دوره درمان» به خارج از کشور رفته است


فرزند محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، خبر داد که پدرش برای «تکمیل دوره درمان» به خارج از کشور سفر کرده است.

علا هاشمی شاهرودی روز شنبه دوم دی، در مصاحبه با وب‌سایت رسا اعلام کرد که پدرش برای «تکمیل دوره درمان» به خارج از کشور سفر کرده و به زودی باز می‌گردد.

او تأکید کرد که آقای هاشمی شاهرودی «در سلامت کامل» است.

فرزند آقای هاشمی شاهرودی به جزئیات بیماری پدرش اشاره‌ای نکرده و مشخص نیست که او به کدام کشور سفر کرده است.

جلسه روز شنبه دوم دی ماه مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آقای هاشمی شاهرودی به ریاست محمد علی موحدی کرمانی، نماینده سابق رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، برگزار شد.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی درباره تعطیلی کلاس‌های درس آقای هاشمی شاهرودی در حوزه علمیه منتشر شده بود.

محمود هاشمی شاهرودی در اردیبهشت ماه نیز در بیمارستان بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.

در آن زمان در حالی که برخی از وب‌سایت‌ها دلیل بستری شدن او را «سرطان» اعلام کرده بودند، محمدصادق فاضلی، پزشک آقای شاهرودی، گفته بود که او به علت «بیماری گوارشی نسبتاً شایع» جراحی شده است.

در گمانه‌زنی‌ها از محمود هاشمی شاهرودی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای رهبری آینده جمهوری اسلامی نام برده می‌شود.

آقای هاشمی شاهرودی، رئيس منصوب رهبر جمهوری اسلامی در هيئت عالی حل اختلاف و تنظيم روابط قوای سه‌گانه، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان است.

او که از سال ۷۸ تا ۸۸ رئيس قوه قضائيه ایران بود، بنيان‌گذار مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از گروه‌های مهم شيعه در آن کشور است.

محمود هاشمی شاهرودی در نجف عراق به دنيا آمده و ترديد‌ها در خصوص مليت عراقی او باعث شده بود تا رياست او بر قوه قضائيه در سال ۷۸ مورد اعتراض تعدادی از نمايندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی قرار بگيرد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رسا و رادیو فردا؛ ا.م./م.ا.
XS
SM
MD
LG