لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

آلبوم جدیدی از جیمی هندریکس با آهنگ­‌های منتشر نشده به بازار می­‌آید


جیمی هندریکس
جیمی هندریکس

آلبوم جدیدی از جیمی هندریکس با تعدادی از آهنگ­‌های وی که بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۰ ضبط شده و تاکنون منتشر نشده‌اند، تا سه ماه آینده وارد بازار موسیقی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۵ آذر خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت­‌های ضبط و انتشار موسیقی «اکسپرینس هندریکس» و «لگاسی» اعلام کردند آلبوم جدید جیمی هندریکس با عنوان «هر دو سوی آسمان» روز نهم مارس ۲۰۱۸ منتشر می­‌شود. این آلبوم حاوی ۱۳ ترانه است که ۱۰ ترانه از آن تا به حال منتشر نشده است.

جیمی هندریکس سال ۱۹۷۰ و در سن ۲۷ سالگی درگذشت. آلبوم تازه که قرار است منتشر شود، به عنوان بخش سوم از سه­‌گانه این هنرمند در حوزه نوازندگی گیتار برقی است.

از سه­ گانه مزبور، بخش­‌های اول و دوم با عنوان «دره­‌های نپتون» در سال ۲۰۱۰ و «مردم، جهنم و فرشتگان» در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

«ادی کریمر» که به عنوان مهندس ضبط در تمام آلبوم­‌های جیمی هندریکس در زمان زندگی این هنرمند همکاری داشته است، در مصاحبه­‌ای گفته که سال ۱۹۶۹، سالی «سرشار از تجربه» برای هندریکس بود و اینکه چقدر از کار روی آلبوم آخر وی، شگفت­‌زده شده است.

وی افزوده است: «به محض این که شروع به گوش دادن می­‌کنید، موهای‌تان سیخ می­‌شود. و به واقع کاری اساسی و عالی است. فکرش را بکنید، ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته و حالا شما دارید به آلبوم گوش می­‌کنید و باورتان نمی­‌شود.و مدام به خود می­‌گویید: خدای من! این کار و اجرا، فوق­‌العاده است».

بسیاری از ترانه­‌های این آلبوم با «دسته کولی­‌ها» - «بند آف جیپسیز» - که گروه موسیقی سه­‌گانه هندریکس با حضور «بادی مایلز» و «بیلی کاکس» بود، ضبط شده است. «استفن استیلز» در دو ترانه این آلبوم با عنوان­‌های «۲۰ دلار کافی است» و «وود استاک» حضور دارد.

ادی کریمر گفت: «جیمی به واقع مشغول ارائه بهترین کار خود در حوزه راک است. این کار به واقع معرکه است».

آقای کریمر این آلبوم را با همراهی «جان مک­ درموت» و «جینی هندریکس»، خواهر جیمی هندریکس و رییس «هندریکس اکسپرینس» تولید کرده است.

ادی کریمر به آسوشیتدپرس گفت: «هر دو سوی آسمان»، آلبوم آخر این سه­‌گانه است. با این حال اگر کسی کاری از جیمی­ هندریکس در انباری خانه پیدا کرد، همواره می­‌توان روی آن کار کرد و آن را آماده عرضه کرد.

وی افزود که شماری از صداهای اصلی و زنده در زمان اجرای هندریکس در حال ضبط و چند ویدئو هم در دسترس است که قرار است آن­ها هم عرضه شوند.

جیمی هندریکس در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۰ در زیرزمین هتلی در لندن، مرده پیدا شد. جیمی هندریکس در فهرست­‌های زیادی از نوازندگان برتر گیتار الکتریک، در صدر است.

XS
SM
MD
LG