لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۳

حزب‌الله‌ لبنان مدعی حمله به «یک پایگاه در عمق خاک» اسرائیل شد


 حضور امبولانس در محل هوایی اسرائیل ساختمانی در کفار رومان در نزدیکی شهر نبطیه در جنوب لبنان در روز دوشنبه .
حضور امبولانس در محل هوایی اسرائیل ساختمانی در کفار رومان در نزدیکی شهر نبطیه در جنوب لبنان در روز دوشنبه .

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد که پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شهر عکا را هدف حمله‌ای پهپادی قرار داده‌است، رخدادی که عمیق‌ترین حمله این گروه تحت حمایت ایران به خاک اسرائیل از آغاز جنگ کنونی غزه تاکنون، طی بیش از شش ماه محسوب می‌شود.

اسرائیل می‌گوید که اطلاعی ندارد هیچ یک از پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حمله حزب‌الله واقع شده باشد، اما ساعاتی قبل از آن در روز سه‌شنبه گفته بود که دو «هدف هوایی» را در سواحل شمالی اسرائیل رهگیری کرده است.

دو طرف از آغاز جنگ کنونی غزه در اکتبر گذشته تاکنون به طور روزانه با یکدیگر تبادل آتش داشته‌اند، اما در عین حال از تبدیل این درگیری‌ها به یک جنگ تمام عیار خودداری کرده‌اند.

اما با ادامه چنین حملاتی نگرانی‌ها از این مسئله افزایش یافته که یک اشتباه محاسباتی از جانب هر کدام می‌تواند جنگ را به سرعت گسترش دهد و احتمالا پای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی، از جمله ایالات متحده را به آن باز کند.

حزب‌الله می‌گوید که حمله روز سه‌شنبه را به تلافی حمله اسرائیل که به کشته شدن یکی از نیروهای آن انجامید، ترتیب داده است.

این گروه شبه‌نظامی تصویری را منتشر کرده که که به نظر می‌رسد یک عکس ماهواره‌ای باشد و در آن مکانی را که هدف قرار داده است با دایره‌ای قرمز مشخص کرده و مدعی شده که این مکان یک پایگاه نظامی بین شهرهای عکا و نهاریا قرار دارد.

ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود گفت که جنگنده‌های این کشور اهدافی نظامی را در عیتا الشعب و البلیده در منطقه مرکبا در جنوب لبنان هدف قرار داده‌اند.

ساعاتی قبل از آن ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که حملات هوایی این کشور به کشته شدن دو نفر از نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان انجامیده است. حزب الله کشته شدن یکی از نیروهای خود را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری به دست نداد.

به گفته ارتش اسرائیل، نیروهای این کشور شامگاه دوشنبه نیز در حمله‌ای جداگانه یکی از اعضای یگان ویژه رضوان حزب‌الله را از پای درآوردند، هرچند حزب‌الله کشته شدن وی را تایید نکرده است.

از ماه اکتبر تاکنون در حملات اسرائیل حدود ۲۷۰ از نیروهای حزب‌الله و همچنین حدود ۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله نیز باعث کشته شدن ۱۲ سرباز اسرائیلی و ۶ غیرنظامی شده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG