لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۹

هواوی گران‌ترین گوشی جهان را عرضه می‌کند


قابلیت سوپرماکرو در هواوی
قابلیت سوپرماکرو در هواوی

شرکت هواوی مدتی است که به یکی از سه بازیگر اصلی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است این شرکت که هم اکنون شرکت سامسونگ را پشت سر گذاشته است سعی دارد با تکنولوژی‌های جدید خود ثابت کند حتی از اپل هم در حال پیشی گرفتن است.

البته با توجه به ذهنیت بازار که این شرکت را سازنده گوشی‌های ارزان قیمت می‌داند، تغییر این نگرش سال‌ها طول خواهد کشید. اما حالا این شرکت با معرفی گوشی گران قیمت «میت ۲۰ پورشه دیزاین» در نسخه فول با قیمت دو هزار ۹۵ یورو، یک گوشی با قیمتی بیش از گران‌ترین گوشی اپل که مدل «۱۰ اس مکس» است و قیمت ۱۶۰۰ یورویی دارد، عرضه کرده است.

شرکت هواوی در مراسم معرفی محصولات جدید خود در لندن مدعی شد چندین مرز فنی را در گوشی‌های هوشمند جابه‌جا کرده است. این شرکت در این مراسم تمرکز اصلی خود را بر معرفی پرچمدار جدید خود میت ۲۰ و مقایسه آن با دو گوشی آیفون ۱۰ اس مکس و سامسونگ نوت ۹ گذاشته بود.

البته هم اکنون بر اساس بررسی سایت‌های مستقل مشخص شده گوشی‌های ساخته شده این شرکت از نظر دوربین از رقیبان خود پیشی گرفته‌اند.

میت ۲۰

اولین محصول جدید این شرکت میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو هستند. تفاوت اصلی این گوشی‌ها با نسل قبلی که میت ۱۰ است در پردازنده آن‌ها قرار دارد. این شرکت چینی مدتی است که از پردازنده ساخت خود با نام کرین استفاده می‌کند. در میت ۱۰ این شرکت از کرین ۹۷۰ استفاده کرده بود حال آنکه در میت ۲۰ از کرین ۹۸۰ استفاده شده است.

هواوی ادعا می‌کند کرین ۹۸۰ قوی‌ترین پردازنده موبایل در جهان است. فعلا به‌طور مستقل نمی‌توان این ادعا را تایید کرد. این شرکت گفته است میت ۲۰ نسبت به میت ۱۰ از نظر عملکرد ۴۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

در این تراشه دو واحد پردازش عصبی وجود دارد و سبب شده این گوشی‌ها از نظر هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتر از قبل باشند.

در میت ۲۰ از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی و در مدل پرو از نمایشگر ۶.۳۹ اینچی استفاده شده که نسبت تصویر نمایشگر مدل معمولی ۱۸.۷:۹ و نسبت تصویر نمایشگر هواوی میت ۲۰ پرو ۱۹.۵:۹ است.

در مدل پرو، نمایشگر از نوع اولد و دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و در مدل معمولی نمایشگر از نوع ال‌سی‌دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ است. هواوی در مدل پرو از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده ولی حسگر اثر انگشت مدل معمولی در پشت این گوشی قرار دارد. از طرفی بریدگی نمایشگر این دو گوشی متفاوت است. بریدگی نمایشگر میت ۲۰ کوچک و دایره‌ای است اما بریدگی نمایشگر مدل پرو به دلیل اینکه دارای سیستم تشخیص چهره است، بزرگ‌تر و عریض‌تر طراحی شده است. میت ۲۰ دارای جک هدفون و مدل پرو فاقد این خصوصیت است. مدل پرو ضد آب است اما مدل معمولی چنین خصوصیتی ندارد.

هواوی میت ۲۰ دارای ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. هواوی میت ۲۰ پرو هم مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. برای افزایش حافظه این دو گوشی از نسل جدیدی از کارت‌های حافظه تحت عنوان «نانو اس‌دی» استفاده شده که کوچک‌تر از کارت‌های حافظه «میکرو اس‌دی» است.

در گوشی میت ۲۰ پرو با استفاده از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی و اسکن سه‌بعدی می‌توان با عکس برداری اجسام مختلف را به صورت سه‌بعدی تبدیل کرد و این اشکال را در سیستم‌های واقعیت افزوده استفاده کرد.

نقطه قوت این گوشی‌ها نسبت به رقبای خود در اپل و سامسونگ دوربین آن‌هاست.

دوربین این گوشی در مدل میت ۲۰ پرو دارای سنسوری بزرگتر نسبت به آیفون ۱۰ اس و نوت ۹ است. این بزرگی سنسور سبب می‌شود گوشی بتواند در فضای کم‌نورتر عکس بهتری بگیرد در حالی که حساسیت دوربین‌های اپل و سامسونگ روی ایزو ۶۴۰۰ کار می‌کند. حداکثر ایزو این گوشی اندکی بیش از ۱۰۰ هزار است. از طرفی با استفاده از قابلیت سوپر اچ دی آر، عکس‌های این گوشی در تراز‌های نوری مختلف عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد. این گوشی می‌تواند در فیلم‌برداری یا عکس برداری، با هوش مصنوعی خود، رنگ سوژه را حفظ و رنگ پشت سوژه را سیاه سفید کند. هوش مصنوعی این گوشی توانایی شناسایی افراد مختلف را دارد و می‌تواند غذا‌ها را تشخیص داده و حتی میزان کالری آن‌ها را محاسبه کند.

در پشت میت ۲۰ پرو سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی با لنز ۲۷ میلی‌متری اف ۱.۸، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید ۱۶ میلی‌متری اف ۲.۲ و سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو ۸۰ میلی‌متری اف ۲.۴ با زوم اپتیکال سه‌برابری قرار دارد.

هواوی ادعا می‌کند با این ترکیب می‌توان از عکس‌هایی با زاویه باز تا عکس‌هایی با زاویه بسته‌تر را ثبت کرد. این شرکت برای ادعای خود سه عکس مختلف را که با سه دوربین در شرایط یکسان گرفته شده‌اند، نشان داد. در یکی که با میت ۲۰ پرو گرفته شده عکس یک ساختمان در لندن به‌طور کامل ثبت شده بود اما دو تصویر دیگر که با آیفون ۱۰ اس مکس و سامسونگ نوت ۹ گرفته شده، ساختمان نصفه ثبت شده بودند.

میت ۲۰ هم از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولتراواید و دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند. با استفاده از لنز اولترا واید، می‌توان از فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری از سوژه‌ عکس‌ ماکرو گرفت.

این شرکت در این بخش هم تصاویری از دو گوشی آیفون ده اس و نوت ۹ را نشان داد که در این فاصله، عکس‌های ماتی گرفته بودند.

هواوی همچنین در آزمایش دیگری بین سه گوشی میت ۲۰ پرو، آیفون ۱۰ اس مکس و نوت ۹، نشان داد که قدرت جی پی اس گوشی میت۲۰ پرو از دو گوشی دیگر بیشتر است. در یک آزمایش، کاربری با هر سه گوشی در خیابان‌هایی با آسمان‌خراش‌های بلند حرکت می‌کند و بر اساس آنچه این شرکت نشان داد عملکرد میت ۲۰ پرو بهتر بود. در زمینه قدرت آنتن دهی، سرعت اینترنت و وای فای هم این شرکت ادعا‌های مشابهی را مطرح کرد و آزمایش‌ها و نمودارهای دیگری را نشان داد.

در زمینه باتری سری جدید گوشی‌های این شرکت مجهز به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شده‌اند که با یک فناوری جدید طی نیم ساعت تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود.

این شرکت همچنین فناوری جدیدی را معرفی کرد که در صورت اجازه کاربران دو گوشی با نزدیک شدن به هم شروع به شارژ شدن گوشی کم شارژتر، می‌کنند.

گوشی دیگری که این شرکت معرفی کرد محصول میت ۲۰ ایکس است.گوشی که می‌توان آن‌را بزرگ ترین گوشی جهان دانست حتی بزرگتر از نوت ۹ و آیفون ۱۰ اس مکس. این گوشی دارای صفحه نمایش ۷.۲ اینچی است. در این گوشی مانند سری نوت می‌توان از قلم استفاده کرد از طرفی این محصول از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در صورت بازی مداوم می‌تواند تا شش و نیم ساعت کار کند. این گوشی از یک گیم‌پد فیزیکی هم استفاده می‌کند.

در گوشی‌های سری جدید میت ۲۰ از روش جدیدی برای خنک شدن پردازنده استفاده شده است که این شرکت ادعا می‌کند در میان شرکت‌های رقیب بهترین است. این شرکت با استفاده از ترکیب اتاقک بخار و لایه‌های مختلفی از‌هادی‌ها سعی در افزایش راندمان حرارتی گوشی‌های جدید خود داشته است.

محصول «میت ۲۰ پورشه دیزاین» دیگر گوشی این شرکت است که به همراه مرکز طراحی پورشه ساخته شده است. استفاده از چرم، لوکس‌تر بودن و داشتن بالاترین قدرت در سخت افزار از جمله خصوصیت‌های این گوشی است. این محصول دارای بالاترین رم در خانواده میت ۲۰ است و ۸ گیگابایت رم دارد. نمونه پورشه دیزاین با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۷۰۰ یورو و نمونه هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دو هزار ۹۵ یورو قیمت دارد.

میت ۲۰ ایکس با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸۹۹ یورو قیمت دارد. میت ۲۰ معمولی با چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۷۹۹ یورو و با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸۴۹ یورو قیمت دارد. میت بیست پرو هم با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هزار و ۴۹ یورو قیمت دارد.

XS
SM
MD
LG