لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۱

سی‌ان‌ان: با آغاز عملیات اسرائیل در بیمارستان شفا، صدها نفر با «شرایط فاجعه‌بار» مواجهند


بیمارستان شفا در غزه
بیمارستان شفا در غزه

با آغاز عملیات ارتش اسرائیل در داخل بیمارستان شفا در غزه، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که صدها نفر در این بیمارستان «با شرایطی فاجعه‌بار» مواجه شده‌اند.

این رسانه بر اساس آخرین گزارش‌ها نوشت که هنوز صدها نفر از کارکنان بیمارستان و بیماران در داخل بیمارستان شفا هستند به همراه چندین هزار نفر دیگر که از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به آنجا پناه برده‌اند.

پزشکان روز دوشنبه گزارش داده بودند که با از کار افتادن انکوباتورها به دلیل قطع برق، کارکنان بیمارستان در تلاشی ناامیدانه برای نجات نوزادان نارس، آنها را در فویل پیچیده و کنار آب داغ قرار داده‌اند.

یکی از خبرنگاران شبکه العربیه که در داخل بیمارستان است به سی‌ان‌ان گفت، مردم به دلیل جنگ شدیدی که جریان دارد، می‌ترسند فرار کنند.

توجهات جهانی با انتشار گزارش‌ها درباره مرگ ده‌ها تن از بیماران به خاطر آن‌چه مدیر بیمارستان آن را شرایط «فاجعه‌بار» نامیده است، معطوف به بیمارستان شفا در غزه شده است.

دکتر منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، روز دوشنبه گفت که کارکنان بیمارستان شفا دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه بیمارستان را رد کرده‌اند چرا که می‌ترسند با خروج خود باعث شوند حدود هفتصد بیماری که آنجا مانده‌اند بمیرند.

وی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «مشکل پزشکان نیست، بلکه بیماران است. اگر بیماران جا بمانند، خواهند مرد و اگر هم به جای دیگری منتقل شوند باز در طول مسیر خواهند مرد. مشکل این است. ما داریم درباره حدود هفتصد نفر حرف می‌زنیم.»

یکی از پزشکان حاضر در بیمارستان شفا به سی‌ان‌ان گفت که سی دقیقه قبل از شروع عملیات اسرائیل در بامداد چهارشنبه به آنها اخطار داده شد.

ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که اعضای گروه افراطی حماس در این بیمارستان پنهان شده‌اند و این مکان را پوششی برای اقدامات نظامی خود کرده‌اند. حماس اما این اتهام را رد کرده است.

با استفاده از گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG