لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۸

درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به افزایش قیمت بنزین؛ حمله به «انبار نفتی» در سیرجان


تجمع اعتراضی به افزایش قیمت بنزین در بهبهان
تجمع اعتراضی به افزایش قیمت بنزین در بهبهان

در شماری از شهرهای ایران شامگاه جمعه، ۲۴ آبان، تجمع‌هایی در اعتراض به سه برابر شدن قیمت بنزین برگزار شده است. گزارش ها حاکی است که در شهرهایی مانند مشهد، اهواز و سیرجان درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و معترضان روی داده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا می‌گوید، اعتراضات در شهر «سیرجان شدید بوده است.»

طبق این گزارش معترضان در سیرجان به «انبار نفتی این شهر و با هدف آتش زدن آن» حمله کردند که با واکنش «نیروی انتظامی» این تلاش معترضان «ناکام ماند».

خبرگزاری فارس هم می‌گوید، اعتراضات در خوزستان و سیرجان کرمان بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی یکی از معترضان در شهر سیرجان کشته شده است. با این حال، رادیوفردا نمی‌تواند صحت گزارش و ویدئوی منتشر شده در این‌ باره را تایید کند.

برخی ویدئوهای منتشرشده حاکی از به آتش کشیده شدن دست‌کم یک پمپ بنزین در سیرجان است.

ایرنا همچنین می‌گوید، در مشهد از حدود ساعت ۱۹ آمدوشد کند خودروها و حضور ده‌ها نفر معترض در محدوده تقاطع بلوار وکیل‌آباد و خیابان دانشجو بود که با تذکرات پلیس و برخی شهروندان این اعتراض پایان یافت.

برخی تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد نیروهای امنیتی در مشهد کوشیدند با شلیک گاز اشک آور معترضان را متفرق کنند.

خبرگزاری دولت ایران همچنین از اعتراضات در شهرهای بندرعباس و شیراز خبر داده است.

به گزارش ایرنا، در اهواز نیز تجمع‌های اعتراضی به سه برابر شدن بهای بنزین برگزار شد. همچنین در محور شوشتر- دزفول نیز معترضان تجمع کردند.

طبق این گزارش، در گچساران و دوگنبدان هم مردم به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده از اعتراضات بهبهان نشان می‌دهد که معترضان شعارهایی چون «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند.

تجمع در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در شهر بهبهان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:21 0:00

ایرنا همچنین می‌گوید، در شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز تجمع اعتراضی برگزار شده است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی شامگاه پنج‌شنبه در اقدامی ناگهانی اعلام کرد که قیمت بنزین آزاد سه برابر افزایش یافته است. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان شده است. هر لیتر بنزین سوپر نیز ۳۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران می گوید، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بنزین را برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی کرده است.

این اقدام در همان ساعات شب به اعتراضاتی در برخی شهرها منجر شد. همچنین تصاویری نیز از صف‌های طولانی خودروها در پمپ‌های بنزین منتشر شد که تلاشی برای خرید سوخت ارزان‌تر بود.

با استفاده از ایرنا، فارس و شبکه های اجتماعی؛ خ
XS
SM
MD
LG