لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

سیل در هند جان دست‌کم ۳۲۴ نفر را گرفت


سیل در ایالت کرالای هند تا عصر جمعه ۲۶ مرداد بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشته در حالی که مقامات این ایالت هند می‌گویند که آمار قربانیان حادثه از این تعداد بیشتر خواهد بود.

نیروهای امداد هند برای نجات مردمی که از سیل بی‌سابقه در ایالت کرالا، واقع در جنوب غربی هند، به پشت‌بام‌ها پناه برده‌اند از بالگرد و قایق استفاده می‌کنند.

گزارش‌های اولیه‌ای که مقامات هند منتشر کردند، شمار قربانیان حادثه را ۱۶۰ نفر عنوان می‌کرد، اما این آمار به سرعت افزایش یافت و به ۳۲۴ نفر رسید.

پینارای ویجایان، سروزیر ایالت کرالا، در توئیتی نوشت که این ایالت با «سترگ‌ترین سیل در یکصد سال اخیر» مواجه شده که «جان ۳۲۴ نفر را گرفته است».

بارش سنگین باران در هشت روز گذشته به وقوع سیل و رانش زمین در این ایالت منجر شده و شمار بسیاری خانه و پل را تخریب کرده است. شبکه ترابری زمینی و هوایی نیز در این ایالت به کلی مختل شده است.

باران سیل‌آسا اما روز جمعه سرانجام متوقف شد و متعاقب آن هزاران امدادرسان تلاش کردند مردمی را که بی‌سرپناه مانده‌اند به پناهگاه‌های دولتی منتقل کنند. بیش از ۱۵۰ هزار نفر تاکنون در هزار و ۲۰۰ اردوگاه دولتی پناه داده شده‌اند.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی تا آن زمان بیش از سه هزار نفر را در مناطق مختلف ایالت کرالا نجات داده‌اند.

ساعاتی پیش از آن نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفته بود که از وزارت دفاع کشور خود خواسته اقدامات بیشتری برای نجات جان مردم انجام دهد و عملیات‌های نجات را گسترش دهد. آقای مودی قرار بود روز جمعه نیز از کرالا بازدید کند.

مسئولان تاکنون آبراه‌های ۳۴ دریاچه پشت سد را که در آن سطح آب به مرحله خطرناکی رسیده بود، باز کرده‌اند. به گفته مقامات هند، صدها دهکده و بیش از ده هزار کیلومتر جاده در پی این سیل تخریب شده‌اند.

باران‌های موسمی هر سال در هند به مرگ صدها نفر منجر می‌شود.

منابع: خبرگزاری فرانسه، شبکه تلویزیونی الجزیره؛ س.ن / پ.پ

XS
SM
MD
LG