لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۹

لیگ ملت‌ها: شکست والیبال ایران مقابل تیم ب لهستان


لهستان که در بازی نخست در پنج ست مقابل برزیل به برتری رسیده بود (عکس از آرشیو)
لهستان که در بازی نخست در پنج ست مقابل برزیل به برتری رسیده بود (عکس از آرشیو)

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی‌اش از مرحله نهایی لیگ ملت‌ها با نتیجه سه بر یک مغلوب لهستان شد.

دور نهایی این مسابقات با حضور شش تیم به میزبانی شیکاگو در حال برگزاری است.

لهستان که در بازی نخست در پنج ست مقابل برزیل به برتری رسیده بود، با غلبه بر ایران به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این در حالی است که تیم اصلی لهستان در اردوی تدارکاتی برای مسابقات گزینشی المپیک به سر می‌برد و با صلاحدید ویتال هینن، هیچکدام از یاران اصلی‌شان این تیم را همراهی نمی‌کنند.

به این ترتیب شاگردان ایگور کولاکوویچ برای کسب عنوان دوم گروه و راهیابی به نیمه نهایی باید از سد برزیل بگذرند.

ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، سعید معروف، سیدمحمد موسوی عراقی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی بازی را آغاز کرد و در ست اول ۲۵–۲۱ به پیروزی رسید.

غفور امتیازآورترین بازیکن ایران در دور مقدماتی، این بار هم درخشید و در ست اول با سرویس‌های امتیاز آور خود توانست زمینه‌ساز برتری ایران شود.

روند بازی اما از ست اول به بعد کاملاً دگرگون شد. ایران با دریافت‌های ضعیف و دفاع متزلزل، در دست دوم نتوانست بیش از ۱۸ امتیاز دریافت کند.

تعویض‌های به موقع و اثر گذار سرمربی لهستان، همراه با درخشش خیره کننده بارتوش بدنورز باعث شد بازیکنان لهستان شکست در ست اول را جبران کنند.

در دست سوم بازی هم لهستان ۲۰–۲۵ پیروز شد. توپ‌گیری‌های موفق، همچنین برتری محسوس این تیم در دفاع و حمله باعث شد اختیار عمل را در دست بگیرند.

در دست چهارم بازی، بازیکنان ذخیره ایران نمایش خوبی ارائه کردند اما باز هم ایران نتوانست بیش از ۲۱ امتیاز تصاحب کند.

علی‌اصغر مجرد وضعیت دفاع ایران را بهبود بخشید. معنوی‌نژاد هم تلاش خود را کرد اما این تغییرات، برای تسلیم شدن لهستانی‌ها کافی نبود و آنها ۳ بر یک پیروز شدند.

بارتوش بدنورز با ۲۴ امتیاز ستاره بازی بود. نوربرت هوبر، موزاج، کارول کلوس، لوکاژ کازمارک و بارتوش وولک دیگر بازیکنان موفق لهستان بودند.

در تیم ایران امیر غفور با ۲۲ امتیاز بهترین بازیکن بود. عبادی‌پور و فیاضی هر کدام ده امتیاز به دست آوردند. مجرد با وجود اینکه فقط در ست آخر یار اصلی بود توانست شش امتیاز کسب کند.

گزارشگر پخش زنده صداوسیما در اعتراض به حضور یاران اصلی در تمام هفته‌های لیگ ملت‌ها گفت: نمی‌توان این لیگ را با شش تا هشت بازیکن شروع کرد و به پایان رساند.

ایران با ۱۲ برد و سه باخت در رده دوم جدول مقدماتی ایستاد و تاکنون ۱۲۰ هزار دلار درآمد داشته.

در مرحله نهایی به تیم قهرمان یک میلیون دلار تعلق می‌گیرد. تیم دوم ۵۰۰، تیم سوم ۳۰۰ و تیم چهارم ۱۵۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند. تیم‌های پنجم و ششم نیز ۷۵ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

ارزشمندترین بازیکن ۳۰ هزار دلار پاداش می‌گیرد. بهترین پاسور، بهترین پشت خط زن، بهترین دریافت کننده و بهترین مدافعین میانی هم هر کدام ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG