لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۳

«۱۲۶ نفر» در سوانح رانندگی واپسین روزهای اسفند جان خود را از دست دادند


وزارت راه و شهرسازی ایران می‌گوید در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ اسفند، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند در جاده‌های کشور جا‌به‌جا شده‌اند و در ۱۰۰ سانحه رانندگی، ۱۲۶ تن جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به‌نقل از وزارت راه و شهرسازی می‌گوید نزدیک به ۸۰۰ نفر از مسافران پیش از نوروز نیز در تصادفات و سوانح رانندگی مصدوم شده‌اند.

شمار شهروندانی که برای مسافرت به نقاط مختلف کشور از خودرو استفاده کرده‌اند پنج برابر بیش از مسافران با قطار است. همزمان ۷۵۵ هزار مسافر نیز با هواپیما به مقصد رسیده‌اند.

رئیس سازمان راهداری ایران می‌گوید «۹۰ درصد» جابه‌جایی‌ها از طریق جاده‌های کشور صورت می‌گیرد.

آمار بالای سوانح مرگبار رانندگی در ایران معمولا خبرساز است. در روزهای پیش از نوروز و در جریان تعطیلات سال نو، معمولا بر شمار تلفات انسانی افزوده می‌شود.

نیروی انتظامی ایران در سال گذشته اعلام کرده بود در نوروز ۱۳۹۶، طی هر ۷۱ دقیقه، یک تن در اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌است.

موسی امیری، جانشین رییس پلیس راهور ناجا، دوم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ گفته بود «در این روزهای تعطیلات» ۱۴۵ تن در جاده‌های ایران کشته شده‌اند. آمار جان‌باختگان ناشی از سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز، معمولا از آخرین روزهای اسفند ماه تا ۱۴ فروردین اندازه‌گیری می‌شود.

بنا بر آمار پزشکی قانونی ایران، ۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند. در نوروز ۹۲ نیز هزار و ۲۲۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. در نوروز ۹۱، هزار و ۱۴۱ نفر و در نوروز ۹۰ نیز هزار و ۳۱۸ تن در حوادث رانندگی کشته شدند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و رادیو فردا|ت.ت|
XS
SM
MD
LG