لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

مدیرعامل ایران‌ایر: در صنعت هوایی وضع عراق و افغانستان از ما بهتر است


مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر اذعان دارد که شرایط صنعت هوایی کشورهای همسایه از ایران بهتر است چرا که جمهوری اسلامی در تحریم است و به دشواری می‌تواند قطعات هواپیما را تعویض کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرزانه شرفبافی روز شنبه در نشستی با دادستان تهران که در رابطه با تاخیرهای مدام پروازهای ایران ایر برگزار شده بود، تاکید کرد که نباید انتظار زیادی از ایران ایر داشت.

وی اظهار داشت: «وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ایران بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تامین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می‌شویم.»

فرسودگی ناوگان هوایی ایران که به سانحه‌های مرگبار بسیاری منجر شده است دولت حسن روحانی را بر آن داشت که در پی توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی خریدهای بزرگی از شرکت‌های ایرباس و بوئینگ ای‌تی‌آر بکند اما در حالی که تاکنون تعداد انگشت‌شماری از این هواپیماها تحویل ایران داده شده، خروج آمریکا از برجام همه این قراردادها را به خطر انداخته است، به طوری که وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز ماه گذشته اعلام کرد که واشینگتن مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران را لغو می‌کند‎.

در این حال مدیرعامل ایران ایر با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیش‌بینی کرده که «به زودی تحویل سوخت در پروازهای خارجی ما هم قطع شده و باید چمدان چمدان پول بفرستیم تا سوخت را تأمین کنیم».

خانم شرفبافی همچنین از مسافران ایران‌ایر خواسته که هنگام تاخیر در پروازها صبور باشند.

وی عنوان کرد: «دیروز از فرودگاه ترکیه آمده‌ام و پرواز در بروکسل تاخیر داشت و کسی اعتراض نکرد.»

مدیرعامل ایران‌ایر در نهایت با اشاره به سن ناوگان هوایی کشور که ۲۴ سال است گفت: «باید ببینیم به این صنعت چه داده‌ایم که این‌قدر انتظار از آن داریم».

بوئینگ در سال ۲۰۱۶ پس از توافق هسته ای قرارداد فروش ۸۰ هواپیما به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به ایران ایر منعقد کرده بود. ایرباس نیز قرار است که ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران بفروشد. قرارداد ایران با ای‌تی‌آر هم شامل ۲۰ فروند هواپیما است.

بر اساس گزارش‌های تسنیم و رادیو فردا؛ س.ن / پ.پ
XS
SM
MD
LG