لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۳

علیرضا فغانی، پس از ترک ایران، رسماً به داوران لیگ برتر استرالیا پیوست


علیرضا فغانی هنگام داوری بازی بلژیک و انگلیس در جام‌جهانی روسیه ۲۰۱۸
علیرضا فغانی هنگام داوری بازی بلژیک و انگلیس در جام‌جهانی روسیه ۲۰۱۸

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال که چندی پیش اعلام کرد «به‌ دلایل خانوادگی» قصد دارد ایران را ترک و به استرالیا مهاجرت کند، به‌ جمع داوران تمام‌وقت لیگ A استرالیا برای فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ پیوست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، روز جمعه، ۲۹ شهریور، اعلام کرد که علیرضا فغانی در فصل آینده فوتبال، به عنوان یکی از داوران استرالیایی، به کریس بیت، شون ایوانز و الکس کینگز دیوگر، داوران تمام‌وقت لیگ A استرالیا اضافه خواهد شد.

کریس نیکو، رئیس کمیته داوران این فدراسیون، با ابراز خوشحالی از پیوستن آقای فغانی به داوران استرالیایی گفت: «این افتخاری بزرگ برای ماست که داوری در حد و اندازه علیرضا فغانی به لیگ A استرالیا پیوسته است.»

آقای نیکو همچنین افزود: «بخت با ما یار بود که علیرضا فغانی و خانواده‌اش استرالیا را برای مهاجرت انتخاب کردند. برای همین، تصمیم‌گیری برای ارائه پیشنهاد داوری به او برای ما بسیار آسان بود.»

آقای فغانی نیز در این باره گفت: «ترک وطن تصمیم بسیار بزرگی بود، اما هم‌چنان شاکرم که می‌توانم در یکی از لیگ‌های حرفه‌ای مطرح آسیا قضاوت کنم و همچنین فعالیت حرفه‌ای خود را در سطح بین‌المللی ادامه دهم.»

علیرضا فغانی متولد ۱۳۵۷ است و مشهورترین داور ایرانی که از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و فیفا از او برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ دعوت کرد.

XS
SM
MD
LG