لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

۳۵ فوتبالیست ایرانی که شانس بازی در جام جهانی را دارند


فهرست ۳۵ نفره تیم ملی فوتبال ایران به فیفا اعلام شد. این فهرست، چهاردهم خرداد باید به ۲۳ نفر تقلیل پیدا کند.

بازیکنان زیادی مدعی حضور در فهرست تیم ملی بودند اما با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده از فیفا، کی‌روش نمی‌توانست بیش از ۳۵ نفر را معرفی کند.

دروازه‌بان‌ها رشید مظاهری، علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و امیر عابدزاده هستند.

مهدی رحمتی بعد از پنج سال محرومیت از تیم ملی، گرچه امسال فصل خوبی سپری کرد اما جایی در برنامه‌های کی‌روش ندارد.

علیرضا حقیقی دروازه‌بان ایران در جام جهانی قبلی، وضعیت نامشخصی داشت و مدت‌هاست در دیدارهای باشگاهی به میدان نرفته.

حامد لک مقابل توگو و سیرالئون درون دروازه ایران ایستاد و گلی دریافت نکرد اما کی‌روش از او نیز صرف نظر کرد.

در خط دفاعی، نفرات پر تعدادی دعوت شده‌اند و احتمالاً بیشترین نفرات در مقایسه با خط میانی و خط حمله از همین جمع، خط می‌خورند.

رامین رضاییان، وریا غفوری، مهرداد بیت آشور، سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری، پژمان منتظری، مجید حسینی، میلاد محمدی، امید نورافکن، روزبه چشمی و سعید آقایی.

بیت‌آشور بازیکن ایرانی آمریکایی، از جام جهانی قبلی به بعد دیگر دعوت نشد. از چشم رسانه‌های رسمی افتاد و حتی جایی در اخبار لژیونرهای برنامه ۹۰ نداشت.
او حالا در «ام‌ال‌اس» با تیم لس آنجلس در رده دوم کنفرانس غرب است.

خسرو حیدری، عزت پورقاز و حسین ماهینی از مدافعین حاضر در اردوهای سابق تیم ملی بودند که نظر کی‌روش را برای فهرست ۳۵ نفره جلب نکردند.

ضیا عربشاهی بازیکن سابق تیم ملی ایران با انتقاد از فراخوانی خانزاده به سایت میزان گفته: «وقتی بهتر از خانزاده داریم، چرا دعوت می‌شود؟ نمی‌دانم چه سری میان کی‌روش و خانزاده است. بگویید ما هم بدانیم.»

در خط میانی مسعود شجاعی، سعید عزت‌اللهی، احمد عبدالله‌زاده، سامان قدوس، مهدی ترابی، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علی کریمی، سروش رفیعی، علی قلی‌زاده و وحید امیری دعوت شده‌اند.

آندرانیک تیموریان، احسان پهلوان، کامیابی‌نیا و اکبر ایمانی از جمله بازیکنانی بودند که پیشتر مدنظر کی‌روش قرار داشتند اما دیگر خبری از فراخوانی‌شان نیست.

با توجه به پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان، سروش رفیعی پس از هجده ماه مجدداً دعوت شده.

در خط حمله نیز که پر ستاره‌ترین خط در تیم ملی است و همگی لژیونر هستند، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی، سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد و کاوه رضایی دعوت شده‌اند.

عدم دعوت از علی علیپور آقای گل لیگ برتر و مرتضی تبریزی مهاجم گلزن ذوب آهن، از نکاتی بود که رسانه‌های ورزشی به آن پرداخته‌اند.

کی‌روش برای فهرست ۲۳ نفره، از این جمع هم در خط حمله دست کم باید یک نفر را کنار بگذارد.

طبق برنامه ایران تا جام جهانی در دیدارهای تدارکاتی باید مقابل ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی به میدان برود.

توییتر رسمی فیفا در واکنش به اعلام فهرست نخست ایران و مصر، عکس علیرضا جهانبخش را کنار محمد صلاح گذاشته و به آقای گلی این دو ستاره در لیگ‌های هلند و انگلیس اشاره کرده است.

XS
SM
MD
LG