لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

شعار شبانه و آتش زدن نمادهای حکومتی در تهران، اصفهان، مشهد، بندرعباس و قشم


منطقه گلشهر کرج شامگاه جمعه صحنه اعتراضات پراکنده خیابانی بود و همزمان مناطقی مختلفی از تهران چون اکباتان، ستارخان، تهرانپارس و نارمک و همچنین مناطقی از شهرهای اصفهان و مشهد شاهد شعارهای شبانه و ضد حکومتی جمعی از مردم بودند. معترضان همچنین در بندرعباس و قشم ضمن شعارنویسی، برخی نمادها و تبلیغات حکومتی را به آتش کشیدند.

جمعی از مردم معترض شامگاه جمعه بیست و هشتم بهمن ماه در منطقه گلشهر کرج اقدام به برپایی اعتراضات خیابانی کردند. معترضان در جریان این تجمع اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

اعتراضات خیابانی پراکنده در گلشهر کرج در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و میادین اصلی شهرهای کرج، تهران و بسیاری از شهرهای ایران مستقرند.

معترضان همچنین در چند منطقه کرج از جمله گوهردشت اقدام به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی کردند.

در غرب تهران نیز شهرک اکباتان که عصر و شامگاه پنج‌شنبه شاهد تجمع اعتراضی بود، جمعه شب صحنه شعارهای شبانه و ضد حکومتی جمعی از مردم معترض بود.

معترضان در اکباتان در میان شعارهای ضد حکومتی خود از جمله شعار «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش تموم نمیشه» و «زن، زندگی، آزادی» سردادند.

در منطقه ستارخان نیز جمعی از مردم شامگاه جمعه بار دیگر اقدام به سردادن شعارهای شبانه کردند. «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای شبانه معترضان در منطقه ستارخان بود.

در شرق تهران نیز مناطق نارمک و تهرانپارس شامگاه جمعه شاهد شعارهای شبانه معترضان بود. شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» از شعارهای شبانه معترضان در نارمک و تهرانپارس بود.

چند منطقه از شهر اصفهان نیز شامگاه جمعه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. معترضان در اصفهان از داخل خامنه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

جمعی از مردم در شهر مشهد نیز جمعه شب با سردادن شعارهای ضد حکومتی به اعتراضات خود ادامه دادند. «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» از جمله شعارهای شبانه معترضان در مشهد بود.

شماری از شهرهای ایران نیز شامگاه جمعه شاهد شعارنویسی و به آتش کشیدن تبلیغات حکومتی بود و دامنه شعار نویسی و آتش زدن تبلیغات حکومتی حتی به جزیره قشم نیز گسترش یافته است.

معترضان در قشم ضمن دیوار نویسی شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، شامگاه جمعه اقدام به آتش زن یک بیلبورد بزرگ حاوی تبلیغات حکومتی در این جزیره کردند.

در بندرعباس نیز معترضان بخشی از «پایگاه بسیج مهدی موعود» را با شعار «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» به آتش کشیدند.

XS
SM
MD
LG