لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

ایران یک تبعه اروپا را به اتهام «کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی» دستگیر کرد


پلیس ایران روز چهارشنبه ۹ مرداد از دستگیری یک تبعه اروپا به اتهام کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی (۱۰ میلیون دلاری) از شهروندان ایرانی خبر دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از مجید شجاع، فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، گزارش داده که این تبعه اروپایی با وانمود کردن این امر که قصد سرمایه‌گذاری دارد در خراسان جنوبی ساکن شده است.

این گزارش اما اطلاعاتی درباره ملیت و هویت فرد متهم به دست نمی‌دهد و تنها عنوان می‌کند که به دنبال توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی و باز شدن فضای تجارت جهانی با این کشور، فرد متهم مدعی شده بود که «قصد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۰ میلیون یورو برای کشاورزی و پرورش شتر در کشور دارد».

از اظهارات این مقام پلیس ایران همچنین برمی‌آید که متهم یک همدست اروپایی دیگر نیز داشته که با او در استان خراسان جنوبی ساکن شده بود، اما مشخص نیست آن نفر دوم توانسته از ایران فرار کند یا نه.

به گفته وی، فرد بازداشت‌شده با ترغیب یکی از سرمایه‌گذاران داخلی برای شراکت، هزینه‌های بسیاری را به او تحمیل کرده است از جمله هزینه اسکان، درمان، بلیت پرواز به کشورهای سنگاپور، ترکیه، مالزی، اسپانیا، جیبوتی، آلمان، امارات و تهیه دفتر کار که همه این‌ها گذشته از حدود ۱۲ میلیارد تومانی است که او به حساب این دو تبعه اروپایی واریز کرده است.

این مقام پلیس ایران در نهایت اظهار داشت که با شکایت شریک ایرانی، فرد متهم دستگیر و پس از تحقیقات تخصصی با قرار ۲۰ میلیارد تومانی بازداشت شد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایرنا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG