لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

ایران نایب قهرمان بسکتبال جام آسیا؛ حدادی ارزشمندترین بازیکن


ایران که تا قبل از فینال، مقابل تیم‌های هند، سوریه، اردن، لبنان و کره جنوبی به پیروزی رسیده بود، در آخرین بازی از جام آسیا با نتیجه ٧٩ بر ۵۶ مقابل استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد
ایران که تا قبل از فینال، مقابل تیم‌های هند، سوریه، اردن، لبنان و کره جنوبی به پیروزی رسیده بود، در آخرین بازی از جام آسیا با نتیجه ٧٩ بر ۵۶ مقابل استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد

دیدار پایانی اولین دوره رقابت‌های بسکتبال جام آسیا بین تیم‌های استرالیا و ایران برگزار شد و به برتری استرالیا انجامید.

قبلاً این رقابت‌ها با عنوان «قهرمانی آسیا» انجام می‌شد اما با حضور استرالیا و نیوزلند، عنوان مسابقات به «جام آسیا» تغییر یافته است.

این مسابقات در لبنان برگزار شد و ایران بدون شکست به فینال رسید، اما استرالیا که ستارگان NBA را به همراه نداشت، توانست با اقتدار کامل به عنوان نخست دست پیدا کند.

استرالیا در المپیک ریو، شش بازیکن از NBA در اختیار داشت که هیچ‌کدام در جام آسیا حضور نداشتند. به طور کلی از ترکیب المپیک، فقط دیوید آندرسون به بیروت آمده بود.

با این حال، سطح بالای بسکتبال استرالیا باعث شد ترکیب جدید این تیم هم بتواند به راحتی مقابل چین ابرقدرت بسکتبال آسیا به پیروزی برسد.

ایران که تا قبل از فینال، مقابل تیم‌های هند، سوریه، اردن، لبنان و کره جنوبی به پیروزی رسیده بود، در آخرین بازی از جام آسیا با نتیجه ٧٩ بر ۵۶ مقابل استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد.

کوارتر سوم این مسابقه، بهترین نمایش یاران حامد حدادی بود و با برتری ۱۷ بر ۱۳ به سود ایران رقم خورد.

ایران در مرحله نیمه نهایی توانسته بود کره جنوبی را شکست دهد و شکست در فینال بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ را جبران کند.

در پایان رقابت‌های بسکتبال جام آسیا، ایران دو نماینده در جمع برترین‌ها داشت. محمد جمشیدی و حامد حدادی در جمع پنج بازیکن برتر قرار گرفتند.

جمشیدی بهترین بازیکن پست دو (شوتینگ گارد) و حامد حدادی بهترین بازیکن پست پنج (سنتر) معرفی شدند. حدادی همچنین توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن جام را نصیب خود کند.

یائو مینگ و حامد حدادی ۳ دوره با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات قهرمانی آسیا شده و به اتفاق، در صدر فهرست تاریخ قاره بودند. در اولین دوره جام آسیا، کاپیتان حامد برای چهارمین بار MVP شد تا اسطوره چینی را جا بگذارد.

شیا ایلی از نیوزلند، فادی الخطیب از لبنان و اوه از کره جنوبی نیز در سایر پست‌ها عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص دادند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پایان رقابت‌ها گفت: از عملکرد ملی‌پوشان راضی‌ام و آنها فوق‌العاده بودند. استرالیا از هر نظر از ما بهتر بود و به قهرمانی رسید.

مهران حاتمی تاکید کرد: با اضافه شدن استرالیا و نیوزلند به بسکتبال آسیا، سطح مسابقات بالا رفته و باید از این پس بیشتر تلاش کنیم. رقابت با این تیم‌ها باعث رشد بسکتبال ما می‌شود.

سجاد مشایخی بازیکن تیم ‏ملی ایران هم گفت: این تورنمنت نسبت به رقابت‌های قبلی خیلی بهتر بود. استرالیا و نیوزلند به آسیا اضافه شده و رقابت‌ها کیفیت بالایی داشت. باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا در آینده استرالیا را شکست بدهیم.

XS
SM
MD
LG