لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۷

در حمله انتحاری به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان «دستکم ۲۷ نفر» کشته شدند


 عکس منتشر شده در خبرگزاری فارس از حمله به اتوبوس کارکنان سپاه
عکس منتشر شده در خبرگزاری فارس از حمله به اتوبوس کارکنان سپاه

گزارش ها حاکی است که در انفجار در کنار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان دست‌کم ۲۷ نفر از سرنشینان این اتوبوس کشته شده‌اند.

قرارگاه قدس سپاه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت»، جمعی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

قرارگاه قدس می‌گوید، سرنشینان این اتوبوس نیروهایی بودند که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

در همین حال، مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به ایرنا گفته است که تعدادی از مجروحان این حادثه به بیمارستانهای زاهدان منتقل شده اند.

وی در خصوص تعداد کشته شدگان در این حادثه اظهار نظر نکرده است.

در همین زمینه، محمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان به تسنیم گفته است: «بر اساس آخرین گزارشات واصله این حادثه تروریستی که حوالی عصر امروز در محور زاهدان به خاش رخ داده» تاکنون ۲۷ کشته و ۱۳ زخمی در پی داشته است.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید، منابع غیر رسمی تعداد کشته شدگان را بین ۲۷ تا ۴۱ نفر اعلام کرده‌اند.

در همین حال برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی است که گروه جیش العدل در بیانیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده است تمام ۴۰ سرنشین این اتوبوس کشته شده‌اند.

گروه جیش العدل که تاکنون بارها با نیروهای سپاه و مربانان ایران در استان سیستان و بلوچستان درگیر شده است، تعدادی از آنها را گروگان گرفته یا به قتل رسانده است، خود را مدافع «اهل سنت» در این استان می‌داند.

این در حالی است که مقام‌های ایران این گروه را «تروریستی» و وابسته به کشورهای خارجی معرفی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG